پیشتازان باید جزو اولین گروه هایی باشند که در سوانح به مردم کمک می کنند

مشهد(پانا)- پیشتازان د رحوادث طبیعی باید جزو اولین گروه هایی باشند که مردم کمک می کنند.

کد مطلب: ۹۴۷۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازان باید جزو اولین گروه هایی باشند که در سوانح به مردم  کمک می کنند

علی نقی یزدان پناه پیشکسوت تشکیلات پیشتازان و معاون آموزشی نهمین دوره اردوی ملی پیشتازان در مصاحبه با خبرنگار پانا اظهار کرد: از سال 72 که تشکیلات پیشتازان با نام پویندگان شروع به کار کرد ما عضو کوچکی از این تشکیلات بودیم.
وی در ادامه در مورد تاریخچه تشکیلات پیشتازان توضیح داد و گفت: در ابتدای شروع به کار در این تشکیلات روند کار از فعالیت های تشکیلاتی گذشته منبعث بود ولی در عین حال محتوا تغییر کرده بود اما در سال 78 که سازمان دانش آموزی تاسیس شد و این تشکیلات به این بخش واگذار شد و راه محتوایی این تشکیلات باز شد، قبل از ایجاد سازمان دانش آموزی تشکیلات پیشتازان چهارچوب مدونی نداشت.
این پیشکسوت ادامه داد و گفت: سازمان دانش آموزی محتوای ورودی برای این تشکیلات را مدون کرد و چهارچوب روشنی رو پیش روی این تشکیلات قرار داد.
یزدان پناه گفت: این اردو ها سنجش توانمندی تعالیمی است که دانش آموزان در طول سال تحصیلی باید کار کرده باشند و در این دوازده سال این ها را به صورت متداول تمرین می کنند تا در حقیقت آماده شوند که اینجا ارائه ی توانمندی کنند، توانمندی و فعالیت هایی که در پس آن هدفی نهفته است.
او در ادامه گفت: این تشکیلات حداقل کارایی که دارد در برخی از سوانح طبیعی به خود دانش آموز در پیش برد فعالیت های امدادی اش کمک می کند اما این برای ما کافی نیست و باید پیشتازان برای حل مشکلات طبیعی حاصل از سیل و ... اولین گروه هایی باشند که خودجوش به مردم شهرشان با توجه به این تعالیم امداد برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار