رحمانی فضلی: تجمعات اعتراضی در سال جاری 38 درصد کاهش داشت

تهران (پانا) - وزیر کشور از کاهش 38 درصدی تجمعات اعتراضی و نارضایتی مردم در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۷۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رحمانی فضلی:  تجمعات اعتراضی در سال جاری 38 درصد کاهش داشت

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز(یک شنبه) در نشست هم اندیشی معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری ها با اشاره به پیگیری مسائل اقتصادی در وزارت کشور اظهار کرد: «بحث مسائل اقتصادی را به صورت نهادینه و به عنوان مسئولیت اصلی قرار دادیم. رئیس‌جمهوری نقش وزارت کشور را هماهنگ‌کننده برای مسائل اقتصادی می‌داند و ما هم ساختار متناسب برای پیگیری مسائل اقتصادی ایجاد کردیم.»

او همچنین افزود: «ضعف‌هایی در مباحث قانون‌گذاری اجرا و مسائل نظری توسعه داریم. توسعه متمرکز پاسخگوی نیاز کشور نیست و باید به ویژگی‌های منطقه‌ای برای توسعه پایدار توجه کنیم. در حوزه قوانین، برنامه‌های توسعه و برنامه‌های بودجه در مسیر اداره متمرکز است. تصمیمات جامعی برای کل کشور گرفته می‌شود و این مساله موجب ناهماهنگی در اجرای برنامه‌ها در مناطق مختلف کشور می‌شود در حالیکه باید منابع را به استانداری ها داد تا این منابع براساس نیازهای مناطق، اولویت بندی شود.»

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه همه ظرفیت ها در استان ها برای توسعه اقتصادی باید به کار گرفته شود، تصریح کرد: «استانداران باید هدایت گری کلان برای شناسایی و فعال سازی ظرفیت ها و ایجاد هماهنگی‌ها را دنبال کنند. برنامه‌ریزی کلان در استان‌ها بر عهده وزارت کشور و استانداران است و نیازی نیست در مسائل اجرایی دستگاه‌های مختلف دخالت کرد. با این وجود باید سهم هر دستگاه در برنامه توسعه استان‌ها مثل ایجاد اشتغال یا سرمایه‌گذاری مشخص شود و بر اجرای برنامه‌های توسعه نظارت شود. لازم نیست استانداران برای پیگیری مشکلات دو سه روز در هفته در تهران باشند در حالیکه مدیران کل استانداری‌ها باید مشکلات را دنبال کنند.»

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: «حدود هشتاد درصد مطالبات مردم در حوزه اقتصادی است. اولویت اول دشمن ما فعلا فشار اقتصادی بر کشور است. حامیان اصلی نظام هم مردم هستند. مردم کامل فضای کشور را درک کرده و از نظام حمایت می کنند. 38درصد از تجمعات و اعتراض های مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است در حالیکه میزان نارضایتی مردم هم بیشتر شده است ولی چون مردم شرایط کشور را درک می کنند، میزان بروز اعتراص ها کاهش یافته است. در مقابل ما وظیفه داریم به مطالبات مردم رسیدگی کنیم. رهبری هم چندین سال است که مسائل اقتصادی را به عنوان شعار سال انتخاب می کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار