خلاقیت در شهر جریان می‌یابد

اصفهان (پانا) - شهر خلاق جایی است که هنر و تنوع فرهنگی به دلیل اهمیت و توانایی خاص آن مورد تشویق قرار می گیرد و افراد می توانند در زندگی روزمره خود از فعالیت های خلاق بهره ببرند.

کد مطلب: ۹۴۷۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت در شهر جریان می‌یابد

ایده شهر خلاق مبحثی جدید و مورد توجه در حوزه مطالعات شهری و به ویژه مدیریت شهری بوده و برای بهتر شدن محیط و ارتقای کیفیت زندگی به واسطه تفکرات نو شهروندان تأکید دارد.
ارکان شهر خلاق شامل مردم، بنگاه های اقتصادی، فضاها، پیوندها و چشم انداز است که توجه به این ارکان برای ایجاد و توسعه شهرهای خلاق در آینده حیاتی است.
فاطمه اکبرزاده، مدیر خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره همایش "شهر خلاق با شهروندان خلاق" اظهار کرد: این همایش به بررسی چیستی و چرایی مهندسی خلاقیت، روش‌ها و ابزارها و فرصت های مهندسی خلاقیت و نگاهی متفاوت به شهر و شهروندی در این زمینه می‌پردازد.
وی ادامه داد: همایش "شهر خلاق با شهروندان خلاق" امروز 27 مردادماه ساعت 17 در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان با حضور محمد علی اله یاری، روزبه پرچمی، محمد حسین مجتبایی و ندا روشندل برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این همایش برای عموم آزاد و رایگان است، افزود: هدف از برگزاری چنین برنامه هایی این است که شهروندان با هر شغلی بدانند برای داشتن شهری خوب، باید راه حل های خلاقانه را بدانند و در این همایش 40 اصل مهندسی خلاقیت را آموزش می‌بینند.
اکبرزاده خاطرنشان کرد: بعد از این همایش خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان آمادگی دارد در اصناف مختلف کارگاه های تخصصی مهندسی خلاقیت را برگزار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار