رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

طرح بانکداری تا پایان شهریور ماه نهایی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران تا پایان شهریورماه نهایی می‌شود تا با این اقدام استقلال بانک مرکزی به حداکثر رسیده و روند ربوی بودن نظام بانکداری به صفر رسانده شود.

کد مطلب: ۹۴۷۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح بانکداری تا پایان شهریور ماه نهایی می‌شود

به گزارش خانه ملت، الیاس حضرتی با اشاره به آغاز بررسی ادامه طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون متبوعش، گفت: کمیسیون اقتصادی از ۳ سال گذشته و حتی از مجلس قبلی بررسی‌های خود درباره طرح بانکداری و قانون بانک مرکزی را آغاز کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکهاین طرح باید به جمع‌بندی رسیده و نهایی شود، افزود: بحث‌ها و تبادل‌نظرهایی با بانک مرکزی درباره طرح بانکداری صورت گرفته است چون بانک مرکزی ایرادهای اساسی بر این طرح تهیه شده وارد کرده است.

وی ادامه داد: تفاهمی با حضور رئیس مجلس و رئیس کل بانک مرکزی درباره طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد و در مجموع دغدغه‌های بانک مرکزی در این خصوص رفع شده است. حضرتی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی همچنین جلسه‌ای درون‌گروهی برگزار کرده و به یک تصمیم کلی درباره بررسی طرح بانکداری اسلامی رسیده است، تاکید کرد: از یکشنبه هفته آینده طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران ماده به ماده مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور این طرح نهایی می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اینکه همیشه دغدغه فعالان اقتصادی، مراجع عظام تقلید و مردم رفع مسائل پُر چالش بانکداری بوده است، تصریح کرد: امیدوارم با این اقدام کمیسیون اقتصادی استقلال بانک مرکزی به حداکثر رسیده و روند ربوی بودن نظام بانکداری به صفر رسانده شود و همه گروه‌ها آسوده‌خاطر شوند که به یک فرمول صحیحی دست یافته‌ایم و سرمایه‌گذاران بدانند که در ارتباط با سیستم بانکی باید چه اقدامی انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار