ابتکار: زنان ایرانی شهروند درجه دو نیستند

اردبیل (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت زنان و دختران ایرانی شهروند درجه دو نیستند چرا که کرامت، مقام و جایگاه انسان‌ها جز در خودمراقبتی و تقوا چیز دیگری نیست.

کد مطلب: ۹۴۷۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: زنان ایرانی شهروند درجه دو نیستند

معصومه ابتکار در جریان سفر به اردبیل و در همایش «فصل، فصل زندگی» اظهار کرد: با همکاری ورزش و جوانان زمینه برگزاری کارگاه‌های آگاهی‌بخشی خانواده‌ها به ویژه در حوزه زنان بر ضد مسایل آسیب‌زا مثل اعتیاد، خشونت ایجاد شده است و باید خانواده‌ها از این کلاس‌ها و کارگاه ها بهره کافی را ببرند.

او با بیان اینکه عده‌ای به نام دین خشونت علیه زنان ترویج می دهند، افزود: دین اسلام، دین رافت و مهربانی است و بین زن و مرد به غیر از اصل تقوا هیچ تفاوتی قایل نشده است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده برنامه ششم به تصویب توسعه با محوریت خانواده را یادآور شد و افزود: در این برنامه به پیشبرد فعالیت‌های اجتماعی تاکید شده است و رئیس‌جمهور نیز به موضوع تحکیم خانواده و رفع خشونت علیه زنان را مدنظر قرار دارد.

ابتکار افزود: جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب، نظام مردم‌سالاری دینی را شعار اصلی خود قرار داده است و از این ظرفیت در ارتقای توان افزایی زنان و مشارکت انها در سرنوشت خود بهره‌مند شده است.

او بیان کرد: نباید فکر و اندیشه خود را به نام دین و با مقابله با آزادی‌هایی که با شریعت مغایرت ندارد محدود کرد تا بدبینی در جامعه ایجاد شود.

او تصریح کرد: فارغ از جنسیت انسان‌ها از رتبه و جایگاه والاتری برخوردار هستند و از یک نفس واحد خلق شده‌اند و اصل دین ما نیز به این موضوع تاکید دارد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان جمله معروف از دامن زن مرد به معراج می رود، گفت: در سایه ارتقای شخصیت زن در خانواده و جامعه نظام اجتماعی رشد می‌کند.

ابتکار نقش زنان را ایجاد توسعه پایدار جامعه با اهمیت بر شمرد و گفت: اشتغال زنان در جامعه در ایجاد آرامش و آسایش خانواده نقش دارد و اعضای خانواده با آرامش در مسیر توسعه حرکت می کنند.

او به ابعاد مختلف خشونت علیه زنان و نظام خانواده اشاره کرد و افزود: در تحکیم بنیان خانواده و احترام متقابل در زندگی مشترک باید این اصل را مهم بدانیم که در مکتب اسلام به تفاوت زن و مرد توجهی جدی نشده ا ست بلکه بر اصل برابری تاکید و بر همین اساس موضوع احترام متقابل و کسب آگاهی از حقوق متقابل مورد توجه است.

ابتکار به اجرای طرح تقویت ارتباط مهارتی در جامعه با هدف افزایش عزت نفس و رسیدن به خوداتکایی اشاره کرد و گفت: نقش طبیعت به عنوان محور آرامش و آسایش در ایجاد زیبایی‌ها و مهربانی‌ها و ارتباط صمیمی با فضای بیرونی غیرقابل انکار است.

معاون رئیس‌جمهورب در امور زنان و خانواده تصریح کرد: طرح گفت‌وگوی ملی در خانواده با قوت و قدرت اجرا می شود و مرحله دوم در اردبیل با محوریت مهارت گفت‌وگو بین نسل‌ها و خانواده‌ها برگزار می‌‌شود.

اوگفت: در نهاد خانواده باید زن و مرد و فرزندان قدرت شنیدن و تحمل نقدها و انتقادات را در خود ارتقا دهند تا به نوعی در سایه ارتباط موثر مشکلات و نارسایی‌ها را رفع سازند.

این مسئول اضافه کرد: دیپلماسی امروزی در کشور و در عرصه بین‌المللی برای حل و فصل اختلافات به گفت‌وگو نیاز دارد و‌ وزیر امور خارجه ایران با مهارت گفت‌وگو تنش‌ها و نارسایی‌ها را در سطح جهانی و بین‌المللی کاهش داده است.

همایش فصل فصل زندگی با همکاری معاونت فرهنگی ورزش و جوانان و امور بانوان استانداری اردبیل با هدف آموزش توانمندسازی بانوان با موضوع خشونت در سالن رضازاده اردبیل برگزار شد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار