ابتکار: کودک همسری در روستاها رواج بیشتری دارد

اردبیل (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت در برخی از روستاها ازدواج دختران کم سن و سال رواج دارد قرار است اینگونه ازدواج‌ها محدود و ممنوع شود.

کد مطلب: ۹۴۷۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: کودک همسری در روستاها رواج بیشتری دارد

معصومه ابتکار در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: در برخی روستاهای کشور خانواده‌ها دختران زیر ۱۳ سال خود را به عقد پسران با اختلاف سنی بالا در می آورند که متاسفانه این مساله به یک فرهنگ تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه با وجود مساله کودک همسری، آینده خوبی را نمی‌توان برای این زنان متصور بود، افزود: کودک همسری بار روانی و فرهنگی برای دخترانی که زود ازدواج کرده‌اند دارد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به آغاز و اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده در کشور گفت: این طرح جهت تحکیم بنیان خانواده‌هاست و ‌ارتباط میان خانواده‌ها را بهبود می‌بخشد.

ابتکار ورود تکنولوژی در میان خانواده‌ها را غیرقابل حذف برشمرد و گفت: توسعه شبکه های اجتماعی و اینترنت در جامعه باعث شده است که فاصله در دهکده حهانی کمتر شود و برای مدیریت و ساماندهی این موضوع و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی باید از مدارس و آموزش و پرورش اقدام کنیم.

او با اشاره به بیکاری دختران تحصیل کرده در روستاها گفت: این موضوع قابل لمس است و برای دریافتپ تسهیلات مناسب می‌توانند در کنار شریک زندگی خود طرح‌های خوبی را شروع کنند که علاوه بر اشتغال خود دیگران را نیز از آن بهرهمند کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور وجود صندوق‌های اعتباری روستاییان را یاد آور شد و گفت:با بهره‌گیری از اعتبار این صندوق‌ها در راستای مهارت‌آموزی و آموزش‌های لازم در حوزه های بهداشتی، پزشکی و خدماتدرمانی و پرستاری زنان روستایی می‌توان به ارتقای فرهنگی زنان کمک بسیاری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار