11 دانش‌آموز مازندران به پنجمین جشنواره کشوری نوجوان خوارزمی راه یافتند

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران راهیابی 11 دانش‌آموز برتر استان به جشنواره کشوری نوجوان خوارزمی که 30 مرداد در اصفهان برگزار می‌شود، خبرداد.

کد مطلب: ۹۴۷۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
11 دانش‌آموز مازندران به پنجمین جشنواره کشوری نوجوان خوارزمی راه یافتند

اسفندیار نظری گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول است که به آن‌ها کمک می‌کند دانش و فناوری را با زندگی و فرهنگ جامعه خویش مرتبط سازند.

او با اشاره به ماهیت هیجانی و اکتشافی جشنواره علمی نوجوان خوارزمی، افزود: این جشنواره ضمن این‌که میل به یادگیری دانش‌آموزان را تقویت می‌کند، به دلیل ماهیت فرایندی خود راه و روش یادگیری را نیز به آنها می‌آموزد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران به اهداف مهم این جشنواره اشاره کرد و گفت: از اهداف این جشنواره می‌توان به ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعداد و خلاقیت‌های دانش‌آموزان، ایجاد زمینه‌های مناسب برای اجرای مطلوب برنامه‌های درسی نام برد.

نظری جشنواره نوجوان خوارزمی را بستری برای پاسخ‌گویی به نیازهای دانش‌آموزان برشمرد و تصریح کرد: این جشنواره با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و فضاهای آموزشی در مدارس، پژوهش سراها، پارک‌های علمی و فناوری، بازارچه‌های کسب و کار دانش‌اموزی می‌تواند با ایجاد تنوع در فرصت‌های تربیتی پاسخ‌گوی نیازهای دانش‌آموزان باشد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت دانش‌آموزان در این جشنواره فقط در محور زبان و ادبیات فارسی انفرادی است. فعالیت دانش‌آموزان در سایر محورها به صورت گروه 2 نفره خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازن با بیان اینکه محورهای جشنواره نوجوان خوارزمی در راستای اهداف برنامه درسی ملی و متناظر با تمام دروس دوره اول متوسطه طراحی شده یادآور شد: دانش‌آموزان استان مازندران در این جشنواره با دانش‌آموزان برتر 32 استان دیگر در محورهای دست سازه‌ها، بازارچه‌کسب وکار، فعالیت‌های آزمایشگاه، زبان انگلیسی، احساس واژه‌ها و پژوهش باهم به رقابت بپردازند.

جشنواره نوجوان خوارزمی در طول سال تحصیلی به صورت مدرسه‌ای و منطقه‌ای برگزار شد و در مرحله استانی 6 گروه از دانش‌آموزان برتر استان در مرحله کشوری که از سی‌ام مرداد تا دوم شهریور در اصفهان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار