لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در آذربایجان‌غربی

ارومیه(پانا)- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: گردشگری یکی از محورهای ایجاد اشتغال است، که باید به آن توجه شود.

کد مطلب: ۹۴۷۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در آذربایجان‌غربی

محمدمهدی شهریاری در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه صنایع‌دستی در ارومیه با بیان اینکه گردشگری یکی از محورهای ایجاد اشتغال است، گفت: یکی از محورهای ایجاد اشتغال، گردشگری بوده و همچنین یکی از صنعت‌های مهم به‌شمار می‌رود که باید تلاش کنیم جایگاه گردشگری را در بخش اشتغال به جایگاه اصلی برسانیم.

وی افزود: صنعت گردشگری یکی از صنعت‌های مهم است و درآمد زیادی دارد و علی‌رغم اینکه جزو ۱۰ کشور تاریخی و گردشگری هستیم، اما با این وجود از نظر جذب گردشگر عقب مانده و از نظر ایجاد زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری در استان جای‌کار بسیاری داریم.

شهریاری ادامه داد: با توجه به منابع بسیار غنی تاریخی و گردشگری و با سیاست‌های دولت و توجه بخش خصوصی در بخش گردشگری امید است اشتغال خوبی برای مردم و استان فراهم کنیم، زیرا آذربایجان‌غربی ظرفیت های بی‌نظیری در زمینه گردشگری ورزشی، گردشگری مذهبی و گردشگری طبیعی و تاریخی و سایر زمینه‌ها دارد و باید سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته ظرفیت اشغال هتل‌های استان ۵۰ درصد بود و امسال ضریب اشغال هتل‌ها به ۱۰۰ درصد در ارومیه رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار