تلاش برای راه‌اندازی کسب و کار مبتنی بر کارآفرینی به منظور افزایش میزان اشتغال در کشور

تهران (پانا) - مدیران استارتاپ‌هایی همچون کافه بازار، اسنپ، تپ‌سی، مکتب‌خونه و تلیار در کنار رتبه‌های برتر و دیگر چهره های علمی در  رویدادی ملی حضور یافتند و در بخش ویژه بررسی افتخارات نخبگانی که در کشور ماندند و به کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای نوین پرداختند، با حضور در جایگاه، جوایز رتبه های برتر کنکور سراسری امسال را به آنان اعطا کرده و به بیان تجربیات خود پرداختند.

کد مطلب: ۹۴۷۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای راه‌اندازی کسب و کار مبتنی بر کارآفرینی به منظور افزایش میزان اشتغال در کشور

همایش علمی نخبگان با تاکید بر تلاش‌و‌کوشش و شکوفایی حاصل از حضور موفق و موثر آنان در کشور، برگزار شد. رئیس دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری که در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شد گفت: بنیاد حامیان دانشگاه تهران به رتبه‌های برتر ورودی در دانشگاه تهران هر ساله تسهیلاتی ارائه می‌کند و در سال جاری نیز افرادی که رتبه‌های زیر دو هزار را کسب کنند از طرف این بنیاد کمک هزینه تحصیلی به مدت ۱۰ ماه در یک سال تحصیلی پرداخت می‌شود و اگر این رتبه‌های برتر بتوانند معدل خود را در سال‌های بعدی در سطح بالاتری حفظ کنند می‌توانند از حمایت‌های بنیاد حامیان برخوردار شوند.
کاظم قلم‌چی، استاد دانشگاه نیز از رتبه‌های برتر به عنوان دانشمندان جوان یاد کرد و گفت: هریک از این دانش آموزان برتر، قهرمانان پیوستگی هستند که هرکدام، از خانواده و قشرهای مختلف جامعه‌اند که با تلاش و سخت کوشی به موفقیت رسیده و زندگی عبرت آموزی دارند و می توانند الگو و الهام بخش برای دیگران باشند.
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که رتبه‌های برتر حاضر در این همایش، برخی حتی ترازهای بالای 7 هزار دارند که با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی، لقب نابغه و دانشمند به آنان اغراق‌آمیز نیست.
انتقال تجربه مدیران استارتاپی به نخبگان کشور
وی با اشاره به مدیران استارتاپ‌های کافه بازار، اسنپ، تپ‌سی و مکتب‌خونه که در این رویداد حضور داشتند و همچنین رتبه تک رقمی کنکور سال 82 که هم اکنون به عنوان کارآفرین در داخل ایران اقدام به راه اندازی استارتاپ تلیار کرده و کارآفرینی پیشه کرده است، آن ها را نیز نابغه و افتخارات کشور خواند و تاکید کرد: رویکرد این همایش بر تلاش نخبگان و حضور آنان در کشور و خدمت به آن است.
حضور تعدادی از نخبگان و مدیران استارتاپی که در ایران مشغول به خدمت هستند و حتی برخی با وجود ادامه تحصیل در خارج از کشور، برای راه اندازی کسب و کار مبتنی بر کارآفرینی به وطن بازگشته‌اند، از ویژگی‌های این رویداد بود که زمینه مناسبی را برای انتقال تجربه به نخبگان جوانی که اکنون در حال ورود به دانشگاه ها هستند در مسیر راه اندازی استارتاپ های جدید و کسب و کارهای نوآورانه فراهم کند.
در این رویداد سالانه علمی از 138 دانش آموز رتبه برتر تک رقمی مناطق و ایثارگران در 5 گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان تجلیل و قدردانی به عمل آمد که 31 نفر از آنان حائز رتبه های کشوری بوده اند.
پدیده امسال، درخشش زهرا نامور رتبه 5 منطقه 3 تجربی با محدودیت جسمی حرکتی از شهر شیراز بوده است؛ همچنین دانش آموزان استثنایی (نابینا، کم بینا، نیمه شنوا و جسمی حرکتی) علی رغم محدودیت هایشان به موفقیت خود تداوم بخشیدند و 29 نفر از آنان که با دانش آموزان منطقه 3 رقابت داشته اند، موفق به کسب رتبه های زیر‌هزار شدند.
در رقابت علمی امسال، شیراز با 14 رتبه تک رقمی در 5 گروه آزمایشی، مقام نخست و شهرهای مشهد، تبریز، اراک و یزد هر کدام با 5 نفر، بیشترین رتبه های تک رقمی کشوری از میان شهرستان ها را داشتند؛ البته دانش آموزان تهرانی همانند سال های گذشته باز هم توانستند رتبه های برتر کشوری را با 18 رتبه تک رقمی به خود اختصاص دهند.
در میان استان ها نیز تهران با 22 نفر، فارس 18 نفر و مازندران با 10 نفر بیشترین رتبه های تک رقمی امسال را داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار