معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش:

آموزش معلمان ابتدایی برای ورزش / ساخت 380 سالن ورزشی مدرسه ای تا پایان سال

سمنان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح آموزش ورزش برای تمام معلمان ابتدایی سراسر کشور در دست اجراست.

کد مطلب: ۹۴۷۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش معلمان ابتدایی برای ورزش / ساخت 380 سالن ورزشی مدرسه ای تا پایان سال

مهرزاد حمیدی، در گفت و گو با خبرنگار پانا شاهرود، در حاشیه سی اُمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور در شاهرود، با بیان اینکه معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از پایان سال تحصیلی گذشته خود را آماده کرد تا یک سال تحصیلی پرثمری را در حوزه تربیت بدنی آغاز کند، گفت: غیر از فعالیت هایی که در تابستان برگزار شد، آموزش معلمان و آموزگاران مدارس ابتدایی در سطح وسیعی آغاز شده تا دانش آموزان مدارس ابتدایی فعالیت‌های حرکتی‌شان از توسعه بیشتر برخوردار گردد.

وی افزود: در کنار این آموزش‌ها احداث سالن های ورزشی در مدارس ابتدایی به خصوص برای کلاس‌های اول تا سوم ابتدایی پیگیری می شود تا دانش آموزان بتوانند با لباس ورزشی، فعالیت مناسب خود را در یک سالن امن و با فراغ بال انجام دهند.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش، میزبانی مدارس از مسابقات ورزشی دانش‌آموزی است نه سالن‌های ورزشی شهرها لذا در این راستا نیاز است که مدارس ما به سالن‌های ورزشی تجهیز شوند.

حمیدی با بیان اینکه کاروان وسائل ورزشی آخر شهریور ماه سال‌جاری به مدارس کشور اعزام می‌شود، بیان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های حوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، شاد و با نشاط کردن فعالیت‌های مدرسه‌ای با کمک گرفتن از فعالیت‌های ورزشی است که در این راستا المپیادهای درون مدرسه‌ای که در سال تحصیلی جدید به مدرسه پویا بدل می‌شود، در کنار طرح‌هایی چون ورزش پویا، قانون درون مدرسه‌ای و ... دنبال می‌شود.

ساخت 380 سالن ورزشی مدرسه ای تا پایان سال

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ۳۸۰ سالن ورزشی ۲۰۰ تا ۲۵۰ متری برای مدارس دوره اول ابتدایی تا پایان سال‌جاری احداث می‌شود، گفت: هدف از این اقدام ترویج ورزش در درون مدرسه و برگزاری این مسابقات در این سازه‌ها است.

حمیدی ادامه داد: برای ساخت این سالن‌ها از سازمان نوسازی مدارس کشور کمک گرفته‌شده و می خواهیم شرایطی به وجود آید تا فعالیت‌های ژیمناستیکی دانش آموزان دختر در سالن‌های کلاس درس تربیت‌بدنی که در سازه مدرسه قرار دارد، انجام شود.

وی بابیان اینکه اشاعه ورزش یعنی رفتن به‌طرف مدرسه و بااین تعریف فعالیت‌های ما نیز مدرسه محوری است، ابراز داشت: هر کاری که در درون مدرسه انجام دهیم می‌توان گفت ورزش در مدرسه اشاعه پیدا می کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه تصریح کرد: المپیادهای درون مدرسه‌ای، حیات پویا، کانون ورزشی درون مدرسه‌ای، فعالیت‌های ورزش صبحگاهی، غربال‌گری چاقی که امسال اتفاق می‌افتد، فعالیت‌های جمعی و انفرادی در بین دانش آموزان برای داشتن تناسب‌اندام و جسمی سالم مباحثی است که در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

حمیدی بابیان اینکه از ابتدای سال‌جاری این فعالیت‌ها در دستور کار وزارت‌خانه قرار گرفته است، افزود: مسابقات دانش‌آموزی در مناطق، توسط مدارس میزبانی می‌شود؛ لذا خواهان اجرای مسابقات خارج از مدرسه و بدون تماشاگر نیستیم و درصدد برگزاری مسابقاتی هستیم تا زمینه آموزش، هیجان، شادی و نشاط را برای دانش آموزان فراهم کند.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند مدارس را با فعالیت‌های ورزشی شاد و بانشاط کنیم، اضافه کرد: طبق این فرمایش ما نیز با انجمن‌های درون مدرسه‌ای، مسابقات را برگزار می‌کنیم و امروز هم با شعار به مدرسه بر می‌گیردیم، فعالیت‌ها را توانستیم به‌طرف مدرسه سوق دهیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این مسابقات زمانی ارزش دارد که به مدارس متصل باشد، گفت: این امر یعنی مسابقات ورزشی مدرسه محور باشد و این ورزشکاران به نام مدرسه حضور پیدا کنند.

حمیدی با عنوان این مطلب که دانش آموزان ورزشکار ما عصاره های تیم های ورزشی هستند که در این مسابقات شرکت می کنند، افزود: استان سمنان تمام تلاش خود را برای برگزاری این مسابقات کرده و امکانات بسیار خوبی را برای مسابقات فراهم ساخته است.

/ مریم مسعودی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار