توسعه گاوهای دو منظوره با استفاده از نژاد سمینتال در شهرستان کازرون

کازرون (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از استفاده از نژاد گاو سمینتال در شهرستان کازرون خبر داد و افزود: سیمینتال یک نژاد اقتصادی است و سبب اقتصادی شدن فعالیت گاو داری در روستاها می شود.

کد مطلب: ۹۴۷۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
توسعه گاوهای دو منظوره با استفاده از نژاد سمینتال در شهرستان کازرون

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی با بیان اینکه اصلاحنژاد دام به عنوان ابزاری موثر در جهت بهبود تولیدات و ارتقاء فعالیت‌های دامپروری جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است گفت: سمینتال نژادی آرام، کم خوراک با کیفیت تولید شیر و گوشت بالاست که هزینه‌های نگهداری آن برای پرورش پایین است.
رشیدی با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری قرار است 750 راس گاو در سطح شهرستان کازرون با نژاد سمینتال تلقیح شود، خاطرنشان کرد: این طرح از سال 96 در سطح شهرستان کازرون آغاز شده و تا کنون 1220 راس گاو با نژاد سمینتال تلقیح شده اند.
او گفت: نژادهای بومی شهرستان با استفاده از تکنیک تلقیح مصنوعی با نژاد سمینتال آمیخته شده و در نتیجه تلقیح، گاوی دو رگ با خصوصیات: دو منظوره بودن از نظر تولید شیر و گوشت، مقاوم در برابر بیماری، کیفیت تولید شیر و گوشت بالا، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش درآمد ایجاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار