دبیر فدراسیون ورزشی مدارس کشور:

هدف از برگزاری مسابقات ملی ورزشی، ایجاد تبادلات فرهنگی است

سمنان (پانا) - سعید فرنیا در گفت و گو با خبرنگار پانا شاهرود، با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقات این است که دانش آموزان در محیط شاد و مفرح حضور پیدا کنند، ابراز داشت: در این مسابقات تبادل فرهنگی اتفاق خواهد افتاد و آداب و رسوم استان ها دیده می شود و دانش اموزان با آداب و رسوم یکدیگر آشنا خواهند شد.

کد مطلب: ۹۴۷۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری مسابقات ملی ورزشی، ایجاد تبادلات فرهنگی است

وی بابیان اینکه دانش اموزان باید در محیط شاد و لذت بخش در یک میدان ورزشی به رقابت بپردازند، افزود: در این رقابت احترام به خودشان، قوانین و پیشکسوتان را می آموزند؛ هدف اصلی این است که دانش آموزان مهارت زندگی کردن را بهتر فراگیرند.

دبیر فدراسیون ورزشی مدارس کشور با بیان اینکه تیم ملی دانش آموزی از درون همین استعدادهای مسابقات کشوری شناسایی می شوند، ابراز داشت: در این کمیته های استعدادیابی انجمن منتخبان این رشته ها در نظر گرفته و به اردوی تیم ملی دانش آموزی دعوت و در نهایت در ترکیب تیم ملی دانش آموزی قرار می گیرند.

فرنیا بابیان اینکه امیدواریم تیم های استعدادیابی شده در چهارچوب تیم ملی به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شوند، تصریح کرد: هدف اصلی فدراسیون، استعدادیابی است.

وی افزود: بر این اساس در انجمن کشور فرم هایی درنظر گرفته شد که استعدادهای برتر این مسابقات بعد از شناسایی ثبت و در سایت فدراسیون بارگزاری می شوند و در نهایت به فدراسیون ملی معرفی خواهند شد.

حضور دانش آموزان در رقابت های کشوری، سبب تقویت مهارت ها می شود

دبیر فدراسیون ورزشی مدارس کشور بابیان اینکه استان سمنان و شهرستان شاهرود برای میزبانی دو رشته فوتسال و والیبال انتخاب شده است، ابراز داشت: در این رقابت ها در مجموع ۸۰۰ دانش آموز در قالب ۲۴ تیم فوتسال و ۲۶ تیم والیبال حضور یافتند که این مشارکت می تواند به ارتقاء کسب مهارت های لازم برای آن ها منتهی شود.

فرنیا بابیان اینکه شعار این مسابقات دانش آموز ورزشکار دوستدار محیط زیست انتخاب شده است، افزود: با همراهی سازمان محیط زیست تفاهم نامه ای منعقد و بر اساس آن مقرر شد تا دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز فردا در کلاس های آموزشی محیط زیست حضور پیدا کند.

دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور بابیان اینکه دانش آموزان برای حضور در کلاس های محیط زیست استقبال خوبی نشان دادند، ابراز داشت: موضوعاتی نظیر پسماند، راه های زیست بهتر، خدمت رسانی به محیط زیست و امثال آن در این کلاس ها آموزش داده می شود.

فرنیا سطح برگزاری مسابقات را در هر دو رشته فوتسال و والیبال بسیار بالا و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این تیم ها از درون مدرسه کار خود را آغاز و توانستند بعد از مسابقات درون مدرسه ای، شهرستان، استان امروز به این سطح راه پیدا کنند که در واقع هدف فدراسیون نیز گام بالاتر یعنی حضور استعدادهای برتر این بازی ها در ترکیب تیم ملی است.

/ فاطمه عامری /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار