عظیمی: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در آموزش‌وپرورش باعث ایجاد تحول در عرصه فرهنگی و هنری کشور می‌شود

تهران (پانا) - دبیر بخش هنرهای دستی و تجسمی سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور معتقد است برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در آموزش‌وپرورش باعث ایجاد تحول درعرصه فرهنگی و هنری کشور می‌شود زیرا اگر بخواهیم هر تحول و رخدادی در جامعه نهادینه شود باید ابتدا از آموزش‌وپرورش این تحول را آغاز کنیم.

کد مطلب: ۹۴۷۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
عظیمی: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در آموزش‌وپرورش باعث ایجاد تحول در عرصه فرهنگی و هنری کشور می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، شهرام عظیمی در مورد جزییات انتخاب دانش‌آموزان برای حضور در جشنواره فرهنگی هنری گفت: هنرهای دستی تجسمی جشنواره فرهنگی هنری شامل 40 رشته است که دانش‌آموزان هنرمند پس از گذارندن مراحل مدرسه، منطقه، شهر و استان نهایتاً به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که داوران آثار دانش‌آموزان را بررسی می‌کنند و از دانش‌آموزان برگزیده کشوری برای حضور در جشنواره فرهنگی و هنری دعوت به عمل می‌آید.

او افزود: پس از حضور دانش‌آموزان هنرمند در جشنواره فرهنگی و هنری در یک کارگاه دوروزه دانش آموزان هنرمند در رشته‌های مختلف مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرند و در نهایتاً پس از داوری آثار هر رشته نفرات اول، دوم سوم و برگزیدگان انتخاب می‌شوند که در اختتامیه جشنواره از آن‌ها تقدیر می‌شود.

دبیر بخش هنرهای دستی و تجسمی سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور در مورد تأثیر برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری بر اجرا و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش گفت: به‌طورکلی مسابقات فرهنگی و هنری بر اساس ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش است و حضور دانش‌آموزان در رقابت‌های کشوری بسیار برای آن‌ها مهم است و باعث ایجاد روحیه اعتمادبه‌نفس در آن‌ها می‌شود و همچنین زمینه‌ای فراهم می‌شود تا آن‌ها مهارت‌های خود را به‌صورت جدی‌تر در آینده دنبال کنند.

او اشاره کرد: با توجه به حضور اساتید دانشگاه در جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان به این مسیر هدایت می‌شوند که لزوماً حضور در دانشگاه تنها راه موفقیت نیست بلکه دانش‌آموزان می‌توانند در رشته‌های مهارتی خود با استفاده از تجربیات ارزشمند اساتید برجسته پیشرفت کنند و آینده خود را بسازند تا بتوانند بر مبنای هنری که دارند زندگی موفقی را تشکیل دهند.

عظیمی در مورد نقش جشنواره فرهنگی و هنری در احیای هنرهای دستی و سنتی فراموش‌شده کشور گفت: سعی کردیم در مسابقات و جشنواره فرهنگی و هنری هنرهای سنتی را که کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود و یا تألیفاتی در مورد آن‌ها وجود دارد را حفظ کنیم و همین امر باعث می‌شود تا از این هنرها حفاظت شود همچنین این هنرها ارزش مادی و معنوی خاص خود رادارند و چه‌بسا تولید این آثار هنری منبع درآمد خوبی برای دانش آموزان هنرمند در آینده باشد.

او ادامه داد: خوشبختانه جوانان مستعدی در کشور هستند که برای احیایی هنرهای دستی و تجسمی سنتی آموزش‌دیده‌اند و می‌توانیم امیدوار باشیم که این هنرها همچنان حفظ می‌شود.

دبیر بخش هنرهای دستی و تجسمی سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان سراسر کشور در مورد لزوم ادامه کار جشنواره فرهنگی و هنری در آموزش‌وپرورش گفت: هر زمان بخواهیم تحول و یا رخدادی را در سطح جامعه پی‌ریزی کنیم و به آن بها و شاخ و برگ بدهیم باید این تحول و رخداد را از آموزش‌وپرورش آغاز کنیم و این تحول فرهنگی و هنری در سطح جامعه در این جشنواره اتفاق می‌افتد.

او یادآور شد: زمانی که به این هنرها توجه ویژه‌ای می‌شود و به آن‌ها اهمیت داده می‌شود باعث خواهد شد که این هنرها رو به افول نرود و دریکی از بهترین دستگاه فرهنگی کشور یعنی آموزش‌وپرورش و توسط بهترین افراد جامعه یعنی دانش آموزان که سرمایه‌های انسانی کشور هستند این هنرها حفاظت می‌شوند.

عظیمی افزود: علاوه براین دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره فرهنگی و هنری می‌توانند بهترین سفیران معرفی و تبلیغات هنرهای بومی و سنتی کشور باشند و همین امر باعث ایجاد جذابیت و انگیزه در سایر دانش‌آموزان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار