مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

هدف اصلی مسابقات ورزشی، ارتقاء سواد حرکتی دانش آموزان است

سمنان (پانا) - محمد دستورانی در گفت و گو با خبرنگار پانا شاهرود، ضمن بیان اینکه سی امین دوره مسابقات ورزشی فوتسال و والیبال دختران دانش آموز با مشارکت ۳۰ استان کشور به میزبانی شاهرود به اتمام رسید، ابراز داشت: هدف اصلی برگزاری مسابقات توجه ویژه به نشاط، سلامت جسمی و روحی و ارتقاء سواد حرکتی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۹۴۷۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی مسابقات ورزشی، ارتقاء سواد حرکتی دانش آموزان است

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات در راستای تحقق ساحت زیستی صورت گرفت، افزود: یکی دیگر از اهداف این مسابقات توجه به محیط زیست بود که شعار دانش آموز ورزشکار، دوستدار محیط زیست انتخاب شد تا این موضوع مد نظر ورزشکاران واقع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به اقلیم، شرایط آب و هوایی و امکانات و تجهیزات میزبانی مسابقات به استان سمنان و شهر زیبای شاهرود داده شد که امیدواریم این میزبانی مورد رضایت تیم ها واقع شده باشد.

ورزش یکی از ساحت‌های شش‌گانه نظام تعلیم و تربیت است

دستورانی، ورزش و فعالیت‌های تربیت‌بدنی را یکی از ساحت‌های شش‌گانه نظام تعلیم و تربیت دانست و بر توسعه آن‌ها تاکید کرد و گفت: این دانش‌آموزان سلامت جسم و روح و روان و نشاط و شادابی را هدیه کردند و همه در این بازی‌ها برنده بودند.

وی، دانش‌آموزان و شرکت کنندگان این المپیاد را سفیرانی برای شاهرود دانست که می‌توانند جاذبه‌های فرهنگی تاریخی و ویژگی این شهر را به استان‌ها‌ی خود منتقل کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان هدف اصلی مسابقات ورزشی را تقویت سواد حرکتی دانش‌آموزان دانست و گفت: عقل سالم در بدن سالم است و برای تقویت سواد حرکتی در بین دانش‌آموزان نیازمند رسیدن به عقل سالم و تکامل جسمی و روحی و فکری هستیم.

/ راحیل مهربد /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار