سرپرست وزارت آموزش و پرورش: جامعه‌ای که برای اموزش ابتدایی هزینه نکند، روی توسعه را نخواهد دید

رشت (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در هشتمین دوره جشنواره جابربن حیان، بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و در پایه‌های چهارم و پنجم و ششم شرکت کردند.

کد مطلب: ۹۴۷۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست وزارت آموزش و پرورش: جامعه‌ای که برای اموزش ابتدایی هزینه نکند، روی توسعه را نخواهد دید

سید جواد حسینی در هشتمین جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان که به میزبانی گیلان در انزلی در حال برگزاری است، با بیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق یکی از بندهای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین مبتنی بر خلق نوآوری، تحقیق، کارهای عملی و مهارتی دانش‌آموزان، برگزار شده است و خوشبختانه این جشنواره دانش‌آموزی با استقبال بسیار خوبی برگزار شده است.

وی با اشاره به شرکت بیش از 3 میلیون و 400 هزار دانش آموز کشور در جشنواره جابربن حیان خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۳۰۰دانش آموز به سطح ملی راه یافته که در رشته های مختلف پژوهشی و دست‌سازه تجلیل می شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه علاوه بر جشنواره جابربن حیان، جشنواره خوارزمی برای دوره متوسطه اول و جشنواره جوان خوارزمی برای دوره متوسطه دوم و دانشگاه برگزار می شود، تصریح کرد: این جشنواره‌ها زمینه‌ای برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، برگزار می شود.

حسینی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش 13 جشنواره و مسابقات مختلف را در سطح کشور برگزار می‌کند، گفت: در عرصه هنر بیش از 70 رشته هنری که 10 میلیون دانش‌آموز در آن شرکت کردند، در عرصه قرآن و عترت و نماز بیش از 9میلیون دانش‌آموز مشارکت داشتند، همچنین در عرصه‌های ورزشی، علمی، نوجوان و جوان خوارزمی که با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شد.

وی با بیان اینکه سقف دانشمندی از دوره بزرگسالی و میانسالی به دوره کودکی تغییر شکل داده و ما امروز دانشمندان خردسالی داریم، گفت: اگر به نسبت گذشته مقایسه کنیم، این دانشمندان خرسال مانند دانشمندان بزرگسال به خلاقیت و نوآوری روی آورده‌اند و امروز رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه‌ای فعال و پویا، توجه به آموزش های ابتدایی است چراکه جامعه ای که برای اموزش ابتدایی هزینه نکند، روی توسعه را نخواهد دید.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: 206 اثر از سراسر کشور به مرحله کشوری هشتمین جشنواره جابربن حیان به نمایندگی از سه میلیون و 400 هزار دانش آموز راه یافته است.

رضوان حکیم‌زاده با تصریح اینکه دشمنان با تهدید و تحریم نتوانستند تاثیری بر سرمایه های پویای کشور بگذارند، افزود: با شکوفایی استعداد دانش آموزان می توانیم در برابر تحریم های دشمنان مقاومت کنیم. وی افزود: در جشنواره جابربن حیان دانش آموزان مسائل و مهارت های زندگی را فرا می گیرند و چالش های محیط زیست را شناسایی و راهکارهای مقابله با آن را با خلاقیت نوین ارائه می دهند.

در هشتمین دوره از جشنواره جابر بن حیان به میزبانی مشترک رشت و منطقه آزاد انزلی ،۳۰۰ دانش آموز منتخب از سراسر کشور حضور دارند که در این جشنواره 206 اثر در قالب های طبقه بندی ، نمایش علمی(مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش در آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار