معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

توسعه و رشد سلامت دانش آموزان، از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات است

سمنان (پانا) - علیرضا حاجی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار پانا شاهرود، بابیان اینکه سی امین دوره مسابقات ورزشی دختران سراسر کشور به میزبانی استان سمنان شهرستان شاهرود برگزار شد، ابراز داشت: در این دوره بیش از 30 استان از سراسر کشور در قالب دو رشته فوتسال و والیبال دختران متوسطه اول و دوم حضور داشتند.

کد مطلب: ۹۴۷۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه و رشد سلامت دانش آموزان، از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات است

وی بابیان اینکه نزدیک هزار دانش‌آموز، مربی و سرپرست، داور، عوامل اجرایی در این رقابت بزرگ مشارکت داشتند، افزود: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات، رشد و توسعه ورزش دانش‌آموزی به عنوان ورزش پایه کشور و توسعه نظام غربال‌گری و استعدادیابی ورزشی برای تیم های پایه بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بابیان اینکه هدف دیگر برگزاری این دوره از مسابقات رشد و توسعه سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان است، ابراز داشت: با توجه به شرایط اقلیمی، آب و هوایی و گردشگری که شاهرود دارد این مکان برای برگزاری مسابقات انتخاب شد که بتوانیم برنامه‌های فرهنگی را نیز در لابه‌لای این مسابقات ورزشی اجرایی کنیم.

حاجی قاسمی بابیان اینکه امیدواریم این مسابقات توانسته باشد نقشی در ایجاد خاطره خوش ورزشی ایجاد کرده باشد، ابراز داشت: این دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگی سراسر کشور محسوب می شوند.

وی بابیان اینکه امیدواریم سفره ای که پهن شد فرصت و مجالی را فراهم کرده باشد تا همه اقوام دور هم جمع باشیم، افزود: تبادل فرهنگ از جمله مهمترین اهداف مسابقات است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که مهمترین هدف، وحدت انسجام برای ایران اسلامی است، ابراز داشت: امیدواریم این مسابقات بهانه و بستری برای تیم های ملی و پایه را فراهم کرده باشد.

حاجی قاسمی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود همکاری بسیار مطلوبی داشت به نحوی که فضاها، اماکن و امکانات ورزشی برای برگزاری مسابقات در اختیار آموزش‌وپرورش شهرستان قرار داده شد.

وی افزود: یکی دیگر از مزیت های اصلی این مسابقات استفاده از داوران بین‌المللی فوتسال و والیبال بود که این امر موجب ارتقا سطح فنی مسابقات شده است.

/ فاطمه عامری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار