برای نهمین سال متوالی بازسازی واقعه غدیرخم در نیشابور

نیشابور ( پانا ) - برای نهمین سال متوالی واقعه غدیرخم با اهتمام ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور در روز عیدسعید غدیرخم بازسازی و اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۴۷۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برای نهمین سال متوالی بازسازی واقعه غدیرخم در نیشابور

جانشین نیروی مقاومت بسیج نیشابور اظهارکرد: ستاد بزرگداشت این روز بزرگ با اهتمام نیروی مقاومت بسیج نیشابور وهمکاری دستگاههای اجرایی شهرستان آغاز به کار کرد و این نمایش واره بصورت میدانی ودر منطقه ای دوهکتاری با حضور بیش از 200 هنرمند به اجرا در خواهدآمد و هنرمندان بسیجی نیشابورتمرین این کار را آغاز واجرایی نمودند.

محمد فروزان منش افزود: در واقعه غدیر، پیامبر گرامی اسلام (ص) با برگزیدن حضرت علی(ع) به عنوان جانشین خود، دین اسلام را کامل کرد، برگزاری چنین برنامه‌هایی تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت گرامیداشت واقعه غدیرخم به عنوان روز بزرگ و تاریخ ساز در مکتب اسلام عید غدیرخم و آغاز ولایت حضرت علی(ع)، سرآغاز یک تحول عظیم و ماندگار در تاریخ اسلام است .

فروزان منش یادآورشد: کار تحقیقاتی توسط کارشناسان هنری و مذهبی پیرامون روز غدیر خم و اتفاقات پیرامون آن انجام شد و درنهایت واقعه غدیرخم به عنوان یکی از مهمترین بخش های تاریخ اسلام و به خصوص تشیع علوی برای نهمین بار بصورت میدانی در شهرستان نیشابور بااجرای نمایش وبازسازی و به صورت نمادین برگزارمی شود.

جانشین نیروی مقاومت بسیج شهرستان نیشابور تصریح کرد: از عموم مردم ولایت مدار وشهید پرور نیشابور دعوت می کنیم دراین مراسم که روزسه شنبه 29 مرداد 98 همزمان باعید سعید غدیر خم ساعت 8 صبح درانتهای بلوار شهید سردارنورعلی شوشتری (جاده باغرود) فرودگاه آموزشی نیشابور برگزار می گردد حضور بهم رسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار