معاون آموزش ابتدایی خبر داد

شرکت 3/4 میلیون دانش آموز در جشنواره جابربن حیان

رشت (پانا) - به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در حالیکه در سال 90 فقط 342 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در جشنواره ملی جابربن حیان شرکت کرده بودند، این رقم امسال به 3/4 میلیون نفر رسیده است.

کد مطلب: ۹۴۷۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 3/4 میلیون دانش آموز در جشنواره جابربن حیان

به گزارش پانا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان رضوان حکیم‌زاده در شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه اخبار استان گیلان در رشت با اشاره به اهداف راهبردی معاونت آموزش ابتدایی اظهار کرد: پرورش خلاقیت ، تقویت کار گروهی، پرهیز از رقابت‌های فردی و ارتقای مهارت‌آموزی از ویژگی‌های اصلی جشنواره جابربن حیان است.

وی در خصوص علت میزبانی استان گیلان برای برگزاری جشنواره جابربن حیان گفت: حضور دکتر جهان‌آرای در رأس آموزش و پرورش استان گیلان که خود از بنیانگذاران این جشنواره بوده و همچنین توانمندی استان در میزبانی برنامه‌های مشابه و پیشرو بودن گیلان در نظام تعلیم و تربیت به ویژه آموزش دختران در ایران سبب شد تا این استان میزبان جشنواره جابربن حیان باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در جشنواره جابربن حیان ، دانش‌آموزان با تشکیل گروه‌های 2 تا 4 نفره و البته با هدایت معلمان و همچنین حذف رقابت‌های مرسوم علمی، داشته‌های خود را در محیطی دوستانه به نمایش می گذارند .

حکیم‌زاده با اشاره به شرکت 208 پروژه در هشتمین جشنواره کشوری جابربن حیان گفت : در راستای مشارکت همه‌جانبه دانش آموزان مناطق مختلف کشور 18 ایده از مدارس عشایری به جشنواره رسیده است و این دانش‌آموزان با هزینه‌های اندک دست ساخته های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به ضرورت گسترش عدالت آموزشی برای ظهور استعدادهای ناب دانش‌آموزان ایرانی گفت: کیفیت و فضاهای آموزشی مناسب از مهمترین عوامل دست یابی به این هدف است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی به 98/3 رسیده است، گفت : این وزارت‌خانه با اجرای طرح راهبران آموزشی در صدد رسیدن به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش با اولویت مناطق محروم کشور است.

حکیم‌زاده با اشاره به مخاطب بودن آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد : تدوین برنامه هویت‌بخشی ، تکالیف مهارت‌محور، تهیه برنامه عمل در زمینه نهادینه کردن فرهنگ تولید و استفاده از کالای ایرانی از جمله مصادیق مورد توجه آموزش و پرورش در تحقق این مهم است.

وی با برشمردن مهمترین رویکردهای معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اولویت تربیت در فرآیندهای آموزشی، ممنوعیت برگزاری آزمون‌های چندگزینه‌ای و غیر ضروری، تربیت متوازن و چندساحتی مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین نظارت بر حسن اجرای این برنامه‌ها از مهم‌ترین این اهداف است .

هشتمین جشنواره ملی جابربن حیان با رقابت 208 اثر از امروز به مدت دو روز در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار