نهمین دوره اردوی ملی پیشتازان پسر سازمان دانش‌آموزی در نیشابور آغاز شد

نیشابور ( پانا) - نهمین دوره اردوی ملی پیشتازان پسر سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران از عصر جمعه با برگزاری مراسم ویژه رژه دانش‌آموزان و ارائه توانمندی‌های استان مربوط در اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور شروع شد.

کد مطلب: ۹۴۷۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نهمین دوره اردوی ملی پیشتازان پسر سازمان دانش‌آموزی  در نیشابور  آغاز شد

پیشتازان 32 استان کشور از مقابل جایگاه رژه رفتند. همچنین همزمان با ارائه‌ نمادهای فرهنگی و آداب و رسوم استان خود سرودهای محلی اجرا کردند.

دانش‌آموزان حاضر در اردو، استان‌ به استان، یکی پس از دیگری در اجرای رژه حضور یافتند و در حالی که صنایع دستی استان و شهرهای خود را بر دست داشتند و پوشش سنتی مختص به استان خویش را برتن کرده بودند با زمزمه غرورآمیز اشعار زیبا و محتوای عشق به میهن پس از اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و برافراشتن پرچم اردو بر سنگ‌فرش محل پذیرش قدم گذاشتند و به سبزی اردوگاه افزودند.

غروب خورشید همراه با طلوع معرفت دانش‌آموزانی با فرهنگ‌ها و سنت های گوناگون بود که در فضایی مملو از محبت و مهر، همیاری و رفاقت، صمیمیت و سلامت، نهمین دوره اردوی ملی پیشتازان پسر در شهر باغات و دشت‌های سبز باغرود نیشابور صورت یافت.

استقرار دانش آموزان در اردوگاه به صورت چهار اردوی توانایی، کارایی، دانایی و پویایی است. استان‌ها چادرهای خود را در کنار یکدیگر بنا کرده‌اند و در هر فرصتی به بازتاب زبان و رسوم بومی خود می‌پردازند. این طریقه استقرار و پدیده نشر اطلاعات موجب آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان حاضر با یکدیگر می‌شود و ثمره آن مودت و اتحاد و عشق است.

در نهمین دوره اردوی ملی پیشتازان 1000 دانش آموز پسر همراه مدرسان و سرپرستان و مربیان خود زندگی در شرایط اردو را می‌آموزند و در رشته‌های گوناگونی از قبیل چادرزنی، امداد و نجات، مخابره و جهت‌یابی و صف‌جمع به مهارت‌آموزی می‌پردازند.

از اهداف مهم این اردو تربیت اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان است که در جهت تحقق چشم‌اندازهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار