یادمان محمدامین قانعی‌راد» روانه بازار نشر شد

تهران (پانا) - کتاب «امین جامعه‌شناسی ایران، یادمان محمدامین قانعی‌راد» روانه بازار نشر شد.

کد مطلب: ۹۴۷۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
یادمان محمدامین قانعی‌راد» روانه بازار نشر شد

این کتاب که به کوشش حسین گنجی با همکاری عاطفه شمس و فرزانه امینی، سه روزنامه‌نگار و علاقه‌مند به مرحوم قانعی‌راد گردآوری شده است. در ین کتاب یادداشت‌ها، گفت‌وگوها و سخنرانی‌های شخصیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران با محوریت نقش، دامنه اثرگذاری و فعالیت‌های متنوع علمی، اجتماعی، سیاسی و اندیشه‌‌گی ایشان، مورد توجه قرار گرفته و گردآوری شده است.
همچنین در این کتاب درباره شعاع اندیشه‌ها و نشر فکر قانعی‌راد در جامعه ایرانی، موضع‌گیری‌های شجاعانه و بدون تکلف قانعی نسبت به تحولات سیاسی و اجتماعی، نقش کلیدی او در نمایاندن جامعه ایرانی و مدیریت انجمن جامعه‌شناسی ایران نیز مطالبی ارائه شده است.

در سخن ابتدایی این کتاب که به قلم اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نوشته شده، آمده است:
«قانعی‎راد سال‌ها به عنوان عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و نیز عضو و رییس انجمن جامعه شناسی ایران به توسعه و ترویج این علم در کشور کمک کرده بود و جدای از تالیفات متعدد در این حوزه به تربیت شاگردان و دانشجویان بسیاری همت گمارده بود که بی شک نامی نیک از او به یادگار خواهد ماند. یکی از مهم ترین ویژگی‌های فعالیت‌های علمی این استاد بزرگ، نگاه جامع نگر و کلان او به عنوان یک جامعه شناس در ارتباط با توسعه و مدیریت بود.»

در ادامه این کتاب، در رثای مقام، نقش و جایگاه مرحوم دکتر قانعی راد، مطالبی به قلم همکاران و دوست‌داران ایشان همچون تقی آزاد ارمکی، هادی خانیکی، نجفقلی حبیبی، جعفر توفیقی، مقصود فراستخواه، محمد رضا بهشتی، حسین میرزایی، نعمت‌الله فاضلی، حسین سراج‌زاده، محمد فاضلی، بیژن عبدالکریمی، مصطفی ملکیان، رضا داوری اردکانی، ناصر فکوهی، غلامرضا کاشی ، داوود فیرحی و سارا شریعتی و بسیاری دیگر از بزرگان در چهار گروه یادداشت‌ها، سخنرانی‌ها، گفت‌وگو‌ها و پیام‌ها مگردآوری شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به فروشگاه انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران واقع در ساختمان کتابخانه ملی ایران، به آدرس اتوبان حقانی، غرب به شرق، بلوار کتابخانه ملی مراجعه کنند یا با شماره 81623315 تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار