رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه:

سامانه ثبت اموال مسئولان تا ۲ هفته آینده راه‌اندازی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت با هدف شفاف‌سازی وضعیت مالی مدیران، به‌زودی سامانه ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان به صورت پایلوت در تهران راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۷۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سامانه ثبت اموال مسئولان تا ۲ هفته آینده راه‌اندازی می‌شود

به گزارش مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، حجت‌الاسلام حمید شهریاری افزود: سامانه ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان تقریبا آماده است و ظرف دو هفته آینده به صورت پایلوت در تهران و در دفتر خدمات مرکزی قوه قضائیه راه‌اندازی می‌شود.

وی این سامانه را گامی بسیار مهم در راستای شفافیت مالی مدیران دانست و اضافه کرد: مشغول انجام ملاحظات امنیتی در این سامانه هستیم تا طوری طراحی شود که اطلاعات مسئولان در اختیار بیگانگان قرار نگیرد و سایت آن هک نشود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به موضوع حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان نیز اشاره کرد و افزود: این قوه می‌تواند موانعی را که موجب توقف فعالیت‌های استارتاپ‌ها و شرک‌های فناور می‌شود، برطرف کند.

شهریاری با اشاره به اینکه یکی از وظایفی که برای روسای کل دادگستری‌ها تعیین شده، مراقبت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور است، یادآور شد: اگر نهادی که برای افرادی اشتغال ایجاد کرده دچار مشکل شد، مشکلات را طوری رفع می‌کنیم که اشتغال افراد دچار چالش نشود.

وی تاکید کرد: ما مسئول حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نیستیم اما مسئولیت داریم که به نوعی با جرائم این شرکت‌ها تعامل کنیم که افراد شاغل در این نهادها دچار شکست نشوند.

رئیس مرکز امار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به راه‌اندازی سامانه ثنا نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه بعد از سامانه‌های بانکی و کارت سوخت، مهمترین سامانه در بحث احراز هویت قطعی در ان شکل می‌گیرد.

شهریاری در بخش دیگر به فضای مجازی و استفاده صحیح از آن اشاره‌ای داشت و افزود: شورای عالی فضای مجازی آنگونه که شایسته است مسئولیتش را به خوبی انجام نداده و دچار یک تاخیر فناورانه در حوزه فناوری اطلاعات شده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار