خیران مدرسه‌ساز در ۲۰۰ نقطه فاقد فضای آموزشی سیستان‌وبلوچستان مدرسه‌ می‌سازند

تهران (پانا) - جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در ۲۰۰ نقطه فاقد فضای آموزشی استان سیستان و بلوچستان، مدرسه می‌سازند.

کد مطلب: ۹۴۷۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
خیران مدرسه‌ساز در ۲۰۰ نقطه فاقد فضای آموزشی سیستان‌وبلوچستان مدرسه‌ می‌سازند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: نیازهای بسیار حاد فضای آموزشی استان سیستان و بلوچستان را استخراج کردیم که بر اساس آن 200 نقطه که دانش‌آموزان در آنجا فاقد مدرسه و دسترسی هستند احصا شده که وضع‌شان فوق اورژانسی است.

محمدرضا واعظ مهدوی که در شورای اداری استان سیستان و بلوچستان سخن می‌گفت با بیان اینکه امر آموزش ساختن آینده کشور و نسل جوان است و اهمیت آن از جهت مسائل توسعه‌ای فوق‌العاده است، گفت: با همت مدیران ملی و استانی مطالعه‌ای تحت عنوان طرح جامع توسعه تحصیلی سیستان و بلوچستان انجام دادیم. در این طرح با توجه به وضعیت موالید، آمار ثبت احوال، آمار ثبت‌نام مدارس و فضای موجود به نقشه راهی دست یافتیم که نیازهای آموزش و پرورش را تعیین می‌کند. بر اساس آمار موالید و فضای آموزشی موجود، فضای آموزشی مورد نیاز احصا شد.

وی با بیان اینکه ما به هفت برنامه و حدود 30 پروژه رسیدیم که شامل برنامه مدارس ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و شبانه‌روزی از این جمله است گفت: 48 مدرسه شبانه‌روزی دخترانه و 27 مدرسه شبانه‌روزی پسرانه مکان‌یابی شده و نیازها بر اساس جمعیت مشخص شده است.

واعظ مهدوی افزود: جلسات مختلفی با نهادهایی داشته‌ایم که بنیاد مستضعفان و همچنین بنیاد برکت مایل به کمک و بسیج امکانات بودند. خیرین نیز اعلام آمادگی کرده‌اند. اعتبارات استانی و... نیز باید بسیج شود تا نقشه راه بتواند در دستورکار قرار بگیرد و وزیر دستور دهد یک زمانبندی برای حل مشکلات تعیین شود. حجم برآورد ما از توان دولت بالاتر است و نیازمند بسیج همه ظرفیت‌ها هستیم.

در این جلسه حمیدرضا شاه حسینی، خیر ملی مدرسه‌ساز برای ساخت مدرسه در 200 نقطه بدون فضای آموزشی استان اعلام آمادگی و برای ساخت آن از سوی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور متعهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار