رسانه ها خط مقدم همبستگی ملی ، امید آفرینی و یکپارچگی هستند

بوشهر(پانا)_معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : بردن هزینه اطلاعات و رسانه در سبد زندگی مردم اهمیت دارد که باید به جد واکاوی شود .

کد مطلب: ۹۴۷۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
رسانه ها خط مقدم همبستگی ملی ، امید آفرینی و یکپارچگی هستند

شامگاه چهارشنبه آیین بزرگداشت روز خبرنگار با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولین استانی و اصحاب رسانه و مطبوعات در مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر برگزار شد.

محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار گفت : خبرنگاری با انسان و انسانیت و فدا کاری رابطه مستقیم دارد . بنابراین خبرنگار برکیفیت و محتوا خبرتوجه کند زیرا کمیت گرایی در رسانه ، ارسال خبر و کار کرد خبر را دچار اختلال می کند .

خدادی افزود : خواننده ، کار فرمای رسانه است و رسانه مجری خواننده می باشد .

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : باید اطلاعات انعکاس یافته مورد نیاز مخاطب باشد . کار کرد تخصصی شود و رسانه باید زاویه های پنهان را پیدا کند دارای محتوای خبر باشد . خبرنگار با تسلط بر متن خبری ، توانایی و قدرت خود را نشان می دهد . متن های خبری که از درون زندگی مردم باشد با جلوه های مردمی بیشتر ارتباط دارد .

خدادی تاکید نمود : باید برای پیشبرد موقعیت رسانه به اقتصاد رسانه توجه کرد بطوریکه عرضه و تقاضا هماهنگ باشد . رسانه نباید فقط به آگهی ها بسنده کند بلکه باید خبرها بگونه ای باشد که مخاطبان را جذب نماید .

خدادی گفت : نظام واقعی جریان اقتصاد رسانه را به رسانه برگردانیم تا رسانه ماندگار شود .

وی افزود : هویت رسانه بسیار مهم است . جمع آوری ، پردازش و انتشار مناسب و شایسته از ضروریات کار خبرنگار می باشد .

خدادی تاکید کرد : خبرنگار باید از فرصت ها استفاده کند .

خدادی گفت : دغدغه ها ، امنیت شغلی خبرنگاران است که از طریق توجه به اقتصاد رسانه حاصل می شود .

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : بردن هزینه اطلاعات و رسانه در سبد زندگی مردم اهمیت دارد که باید به جد واکاوی شود .

خدادی تصریح نمود : طلوع رسانه ای در ایران از بوشهر با روزنامه طلوع است . که معنا دار می باشد و قدرت می بخشد . پس طلوع جریان جدید رسانه ای هم از بوشهر باشد . از طریق کارفرمایی خوانندگان ، محتوای قابل قضاوت خوانندگان ، به جای تقلید بسوی شریک سازی سوق داده شود کارکرد رسانه تبینی باشد . ظرفیت موجود در بوشهر به جریان رسانه ای کمک می کند .

خدادی گفت : رسانه ها خط مقدم همبستگی ملی ، امید آفرینی و یکپارچگی هستند .

خدادی تاکید کرد : خبرنگاران با کسب دانش و مهارتهای لازم می توانند با قدرت بیشتر در امر جریان رسانه فعالیت کنند .

در ادامه از پیشکسوتان عرصه مطبوعات و رسانه، مدیر مسئولان نشریات و پایگاه های خبری، خبرنگاران و خانواده های شهید شاهینی و حاجیان با اهداء لوح سپاس و کارت هدیه تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار