حذف روادید و عوارض خروج از مرز در اربعین

تهران (پانا) - معاون وزیر کشور از حذف عوارض خروج از مرز در اربعین امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۷۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
حذف روادید و عوارض خروج از مرز در اربعین

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به نزدیکی ایام اربعین و آمادگی مرزهای کشور برای پذیرایی از زوار گفت: باید اصل مردمی بودن اربعین را بپذیریم و اجازه دهیم این مراسم همانگونه که مردم محور بوده، مردم محور نیز بماند.

او افزود: قرار نیست اربعین دولتی شود و باید مردم محور بودن این مراسم باشکوه حفظ شود.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: پای کار آمدن دستگاه های دولتی تنها برای تسهیل گری ارائه خدمات به زوار است وگرنه محور اصلی این مراسم همچنان مردم هستند.

معاون عمرانی وزیر کشور بر تعیین تکلیف و ابلاغ طرح جامع اربعین تاکید کرد وافزود: تمام کارهای صورت گرفته در اربعین باید به صورت دائمی باشد، طوری که بتوان در طول سال از خدمات صورت گرفته در این ایام استفاده کرد.

جمالی نژاد با اشاره به حذف روادید در اربعین امسال گفت: خوشبختانه عوارض خروج از مرز هم برای زوار اربعین حذف شده و این امر موجب افزایش زائرین اربعین امسال خواهد شد.

وی بر آمادگی همه دستگاه‌ها در اربعین امسال تاکید کرد و افزود: در حوزه احداث و افزایش سرویس‌های بهداشتی و حمام باید اقدامات جدی صورت گیرد.

معاون وزیر کشور خط کشی مسیر، ایمن سازی جاده‌ها و نصب علائم، محصور کردن پارکینگ ها و شماره گذاری محل پارک خودروها برای پیشگیری از سرگردانی زوار را از جمله ضروریات دیگر برای آماده سازی استان کرمانشاه جهت تردد زوار عنوان کرد وافزود: هیچ کس در اربعین حق کم کاری ندارد و هر تعداد نیرو که نیاز است باید در استان و مرز مستقر شود.

او از اختصاص ۱۷.۵ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های مسیر حرکت زوار در استان کرمانشاه خبر داد وافزود: هر مقدار اعتبار دیگر که نیاز باشد به شهرداریها و دهیاری‌های مسیر جهت ارتقا خدمات رسانی به زوار اختصاص می یابد.

جمالی نژاد در خصوص برنامه های در دست اقدام برای آماده سازی استان کرمانشاه جهت میزبانی زوار اربعین گفت: توسعه پارکینگ‌ها تا حداقل ۲۰۰ هکتار، تامین آب شرب، افزایش مجتمع های خدمات بین راهی، افزایش هزار چشمه سرویس بهداشتی و حمام و چهار خطه کردن بزرگراه کربلا در مسیر سرپل ذهاب تا قصرشیرین از اقداماتی است که با جدیت پیگیر انجام آن هستیم.

او از اختصاص ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های اربعین خبر داد و افزود: تاکنون ۴۰ درصد از این اعتبار تخصیص شده و پیگیر تخصیص مابقی آن هستیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: بحث اربعین بحث دلی و اعتقادی است و خدمات رسانی به زوار برای همه ما افتخار است و امیدواریم با خدمات رسانی مطلوب در ثواب زیارت زوار سهیم شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار