برگزاری نشست مشترک معاونین آموزش و پرورش استان با مدیر کل کتابخانه های عمومی اردبیل

اردبیل - (پانا) نشست مشترک معاونین اداره کل آموزش وپرورش و نواحی 1 و 2 اردبیل با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۷۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست مشترک معاونین آموزش و پرورش استان با مدیر کل کتابخانه های عمومی اردبیل

در این جلسه پروانه رضاقلی زاده ،مدیر کل کتابخانه های عمومی اردبیل اظهار داشت : مهم ترین مخاطب در کتابخانه های عمومی کودکان و نوجوانان هستند وترویج فرهنگ کتابخوانی در میان این گروه از اهمیت ویژه برخوردار است.

او با بیان اینکه برنامه های کتابخوانی با مشارکت آموزش و پرورش در در سطح مدارس استان توسعه می یابد ، ابراز داشت : اداره کل های عمومی استان با تمام ظرفیت آماده همکاری گسترده تر با اداره کل آموزش و پرورش استان در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تربیت نسلی کتابخوان می باشد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بیان کرد : مطالعه دانش آموزان اکثرا به کتاب های درسی و کمک درسی معطوف شده است که باید تلاش کرد با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و کتابخوانی آنان را به سمت مطلعه کتاب های غیر درسی سوق داد.

رضاقلی زاده با اشاره به نقش خطیرمعلمان درتشویق و ترغیب دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی تصریح کرد :برگزاری کارگاه های مختلف برای فرهنگیان و مسابقات کتابخوانی برای دانش آموزان در سطح کتابخانه عمومی جزو برنامه های اولویت دار می باشد.

او افزود:زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتابخوانی است و باید از سنین کودکی و نوجوانی ترویج فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد.

یوسف قاسمی،معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان دانش آموزان و فرهنگیان اظهار داشت : کتابخانه مشارکتی فرهنگیان در اردبیل در حال ارائه خدمات به فرهنگیان در اردبیل می باشد.

او با بیان اینکه تولید فرهنگ در جامعه با کتاب و کتابخوانی امکان پذیراست، ابراز داشت :معرفی کتاب با موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی متناسب با سنین و شرایط کنونی جامعه و تشویق و ترغیب آنان به این عرصه باید جزو برنامه های اولویت ادارات کل آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی باشد.

در ادامه جلسه رعنا پرتوی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اظهار داشت : شخصیت دانش آموزان در دوره ابتدایی شکل می گیرد و این دوره از حساسیت ویژه ای برخوردار است به طوری که دوره پیش دبستانی کلید توسعه عدالت آموزشی است.

او با اشاره به برگزاری طرح های مختلف فرهنگی در معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ، بیان کرد :برگزاری طرح عید و داستان و برنامه ویژه مدرسه یا بوم و طرح هویت ایرانی اسلامی از جمله برنامه های شاخص در حوزه آموزش ابتدایی است .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت : بخاطر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دوره ابتدایی ، معاونت ابتدایی آمادگی خودرا جهت همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی اعلام می دارد.

در این جلسه معاونین آموزش و پرورش نواحی 1و2 اردبیل نیز پیشنهادات و طرح های خود را به منظور برگزاری هرچه بهتر ومطلوبتر برنامه های کتابخوانی در مدارس اردبیل اعلام نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار