در افتتاحیه دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی

وزیر کشور: اربعین مساله شیعه و سنی نیست، موضوع انسانیت است

تهران (پانا) - وزیر کشور دولت دوازدهم معتقد است که مساله اربعین، مساله شیعه، اهل تسنن، فارس و عرب نیست بلکه موضوعی مرتبط با انسانیت است.

کد مطلب: ۹۴۷۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: اربعین مساله شیعه و سنی نیست، موضوع انسانیت است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز (پنجشنبه) در افتتاحیه دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که در کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: «همه ما امروز توفیق داریم بعد از بیش از ۱۴ قرن دور هم جمع شویم و در مسیر زلال و شفاف حقیقت، یک خدمت جزئی انجام دهیم که اگر این خدمت از سر خلوص باشد جامعه از برکات آن بهره می شوند».

او ادامه داد: «علیرغم مخالفت‌ها، بغض‌ها، کینه‌ها، جنگ‌ها و دشمنی‌های مداوم، دین اسلام در مسیر حق خود دل های مردم را سیراب می کند و چون منطبق با فطرت انسانی است در قلب انسان ها جای می‌گیرد».

وزیر کشور تصریح کرد: «انسان‌ها به دنبال صلح و زندگی مسالمت‌آمیز هستند و در عین حال، مکاتبی که مدعی چنین موضوعاتی در جهان بودند الان با شکست مواجه شدند، و در نتیجه مادی گرایی نتوانسته به نیازهای جامعه بشری پاسخ دهد و تنها دین اسلام توانسته انسان‌ها را در این راه اغنا بخشد».

رحمانی فضلی یادآور شد: «البته دشمنان بشریت هم بیکار ننشسته‌اند؛ یک روز با جنگ، یک روز با تحریم، یک روز با القاعده، یک روز با داعش و نظائر آن، می‌خواهند چهره زلال رحمانی دین را خشن، ضد صلح و در قامت افرادی نا فرمان و قانون ناپذیر نشان دهند. ما البته قاطعانه می‌گوییم تمامی این جریانات وابسته به خود استکبار است و دقیقا با اهداف استکبار، شکل می‌گیرند و ماموریت‌هاشان انجام می‌شود».

او ادامه داد: «البته این حقایق برای جهان آشکار است؛ امروز چه کسی در دنیای اسلام و در سایر نقاط دنیا نمی‌داند که جریان داعش که یک جریان تکفیری است وابسته به چه کسی است؟ چه کسی است که تفاوت و تمایز آموزه های الهی و آموزه های شیطانی را تشخیص ندهد؟ در نتیجه هرچه این جلوه نمایی‌های آغشته به تزویر کناره رود، هرچند برای ما و دنیای اسلام هزینه دارد ولی از آن طرف برای ما این قدرت را دارد که همه مردم در دنیا، سره را از ناسره را تشخیص می دهند و این برکات، همه از آثار اربعین و اعتقادات دینی ما است».

همدلی مسئولان ایرانی و عراقی براساس پروتکل‌های رسمی نیست

وزیر کشور تاکید کرد: «مساله اربعین، مساله شیعه و اهل تسنن و فارس و عرب نیست، مساله اربعین، یک موضوع انسانی است که به همه انسان‌های آزادی خواه و انسان هایی که با ذات خود زندگی می‌کنند، برمی‌گردد و به همین دلیل هم این مراسم در بین مردم جاری می‌شود».

رحمانی فضلی یادآور شد: «بیش از 10 میلیون انسان در یک موعد محدود در آرامش و امنیت و با اخوت و صفا در یک جا جمع می‌شوند و به یکدیگر در کمال آرامش کمک می‌کنند. چگونه می‌شود ایران بیش از 2 میلیون و 300 هزار زائر را با تامین همه امکانات و زیرساخت‌ها ظرف 20 روز به کشور دوست و همسایه (عراق) اعزام می‌کند؟ این صورت ظاهری مساله است! اما در باطن کار، همه مردم ما تلاش می‌کنند تا جریان اربعین سامان یابد شود و عملا بیش از 80 درصد کار از طرف مردم انجام می‌شود».

وزیر کشور خاطرنشان کرد: «موضوع اربعین موضوع برادری و صلح و رحمت است که بین مردم ما و مردم عراق، بین مسئولان ما و مسئولان عراق به نحو احسن جاری است و این هماهنگی‌ها و همدلی‌ها، بر مبنای پروتکل‌های رسمی نیست، بلکه بر اساس عشق و اخلاق است».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار