مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد : انعقاد تفاهم نامه با تبلیغات اسلامی در راستای مبارزه بابی سوادی

بیرجند(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در راستای عمل به آموزه های دین مبین اسلام و لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت بر تلاش همگانی برای مبارزه با بی سوادی تفاهم نامه همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و اداره ی کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امضا شد.

کد مطلب: ۹۴۶۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد : انعقاد تفاهم نامه با تبلیغات اسلامی در راستای مبارزه بابی سوادی

محمد علی واقعی در حاشیه ی مراسم انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت : این تفاهم نامه با هدف بهره گیری از همه ی ظرفیت های موجود در دستگاه ها برای ارائه خدمات سوادآموزی ، بالا رفتن نرخ سواد و ریشه کنی معضل بی سوادی در استان تنظیم و امضا شد.

او ترویج فرهنگ سوادآموزی با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های معنوی به ویژه مساجد ، حسینیه ها و هیئت های مذهبی ، انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی ـ تبلیغی و همکاری فرهنگی و آموزشی در راستای ریشه کنی بی سوادی در مناطق روستایی و محروم را از مهمترین موضوعات همکاری در این تفاهم نامه دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کمک به توسعه ی عدالت آموزشی از طریق توانمند سازی و ایجاد مهارت های سواد پایه در بین افراد بی سواد و کم سواد استان، مشارکت در اصلاح و تقویت نگرش های جامعه مخاطبین از طریق انجام فعالیت های تبلیغی و ترویجی در مناطق روستایی و همکاری در ایجاد تعامل سه نهاد ارزشمند خانواده ، مسجد و مراکز یادگیری محلی در جهت ارتقاء و تعالی معنوی سوادآموزان استان را از مهمترین محورهای همکاری این دو نهاد برشمرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان، ارتقاء تربیت دینی ، اعتقادی و آموزش مهارت های اساسی زندگی به مخاطبان سوادآموزی را دیگر محور این تفاهم نامه دانست و تصریح کرد: برای تسریع در روند اجرای مفاد این تفاهم نامه،کارگروه مشترک در سطح ادارات کل و متناظر آن در شهرستان های استان با حضور نمایندگان دو طرف تشکیل و وظایف مربوطه را پیگیری می نمایند.

واقعی افزود : شناسایی مناطق روستایی محروم و کم برخوردار، شناسایی افراد واجد شرایط، تمهید مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری و تهیه و توزیع محتوای آموزشی مورد نیاز اجرای برنامه را از مهم ترین تعهدات آموزش و پرورش استان در این تفاهم نامه است.

گفتنی است تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در 8 ماده تنظیم و به امضای مدیران کل این دو دستگاه فرهنگی رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار