پروژه مهر / معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

نظارت بر روند ثبت‌نام با رویکرد شاخه‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه نشستی در راستای پیرامون نظارت بر روند ثبت نام با رویکرد شاخه‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش در دفتر معاونت متوسطه با حضور روسای نواحی سه‌گانه، رییس اداره ارزیابی و عملکرد و رییس اداره آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای وکاردانش تشکیل داد.

کد مطلب: ۹۴۶۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر روند ثبت‌نام با رویکرد شاخه‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش

محمدرضا بسامی معاون آموزش متوسطه استان دراین جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه قسمت اعظم جمعیت دانش‌آموزی استان در این نواحی قرار دارند لذا با بیشترین چالش در توزیع دانش‌آموز به‌صورت متوازن در شاخه‌ها و رشته ها در این نواحی روبه‌رو هستیم بنابراین لازم دانستیم تا با تشکیل جلسه با روسای این نواحی ضمن بررسی وضعیت روند ثبت نام، راهکارهایی جهت نظارت بر روند ثبت‌نام برابر ظرفیت‌ها وسهمیه‌هایی که قبلا وزارت متبوع با کارشناسان اداره‌کل و نواحی به توافق رسیده است، ارائه شود.

در این نشست روسای نواحی سه‌گانه نیز با تفصیل پیرامون مقاومت دانش‌آموزان و به‌خصوص اولیاء آن‌ها در خصوص ثبت‌نام رشته‌های فنی‌حرفه‌ای وکاردانش صحبت کردند.

رییس اداره ارزیابی و عملکرد نیز در ادامه عنوان کرد، با توجه به نقش حساس مدیر در پیشبرد برنامه‌های آموزشی از روسای نواحی سه گانه در برگزاری دقیق مصاحبه‌ها جهت شناسایی افراد توانمند در راستای سیاست کلان آموزشی تاکید کردند.

در ادامه شاهینی رییس اداره فنی‌حرفه‌ای و کاردانش گفت: اداره فنی‌حرفه‌ای وکاردانش استان در راستای توسعه متوازن و جذب دانش‌آموز در شاخه‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش همایش‌ها و نشست‌های متعدد "هدایت آگاهانه" و قطبی و ویدئوکنفرانس با معاونین آموزشی و کارشناسان و مدیران ... برگزار کرده است.

شاهینی افزود: به همراه سایر ادارات ذی‌ربط با سیاست ثبت‌نام بر اساس اولویت و ظرفیت درصدد اصلاح وضع موجود و رسیدن به توسعه متوازن هستیم، با توجه پیدایش چالش جدید وجود اولویت الف رشته " علوم انسانی " که به چالش رشته " علوم تجربی " اضافه شده است و فاصله فاحش میانیگن درصد پوشش دانش‌آموزی استان با میانگین کشوری و عدم وجود توازن شاخه‌ای و رشته‌ای ضرورت دارد که روسای محترم ادارات آموزش و پرورش شهرستان / نواحی / مناطق به‌ویژه نواحی سه‌گانه نظارت دقیق بر روند ثبت‌نام بر اساس ظرفیت اعمال کنند، هم‌چنین محیط‌های هنرستانی به یک تغییر جدی در دکوراسیون و چیدمان جدید در ویترین‌های مدیریتی این حوزه نیاز دارد لذا ضمن بررسی جزء به جزء اعضای حاضر در جلسه خواستار تعامل بیشتر برای رسیدن به این مهم شدند.

در پایان رییس اداره آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش استان عنوان‌کرد: برابر قرارداد وزارت متبوع با این اداره‌کل ما موظف هستیم حداقل به میزان 36/3 درصد دانش‌آموزان را به شاخه‌های فنی‌حرفه‌ای وکاردانش جذب کنیم و برابر معیار سند تحول و برنامه توسعه ششم توسعه کشور در پایان سال 1401 باید پوشش مهارت‌آموزی درآموزش و پرورش به مرز 50 درصد برسد این در حالی است که استان ما داری پوشش کمتر از 28 درصد می باشد که حدود 10درصد کمتر از میانگین کشوری است و برنامه کشور تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری 42درصد در سال جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار