جانشین رئیس پلیس پایتخت خبر داد

طرح صاعقه 1 با محوریت برخورد با کیف‌قاپان پایتخت آغاز شد

تهران (پانا) - جانشین رئیس پلیس پایتخت، از آغاز طرح صاعقه 1، تحت محوریت برخورد با سارقان موتورسوار، کیف‌قاپان و موبایل‌قاپان خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح صاعقه 1 با محوریت برخورد با کیف‌قاپان پایتخت آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حمید هداوند با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان موضوع کیف‌قاپی و جرایم خشن همراه با تهدید است، اظهار کرد: کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی از جمله جرایمی است که اثرات نامطلوب آن تا مدت‌ها بر احساس امنیت جامعه اثرگذار است و به کاهش احساس امنیت منجر می‌شود، بنابراین نیاز است پلیس با اجرای طرحی ضربتی به این موضوع بپردازد.

وی ادامه داد: طرح صاعقه 1 با همکاری پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از جمله آگاهی، پیشگیری، راهنمایی و رانندگی، امنیت عمومی و یگان امداد پایتخت، از امروز صبح در تمامی محله‌های شهر تهران به اجرا در آمد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بنا به درخواست شهروندان با سارقان کیف‌قاپ و موبایل‌قاپ که با موتورسیکلت در محدوده‌های مختلف شهر تهران پرسه‌زده و اقدام به سرقت می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

جانشین رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در این طرح همچنین با موتورسوارانی که پلاک وسیله نقلیه آنها مخدوش شده یا فاقد پلاک بوده و همچنین دارای سوابق کیفری باشند، برخورد شده و وسیله نقلیه آنها توقیف خواهد شد.

سردار هداوند تصریح کرد: در این طرح ۵۰۰ اکیپ در قالب 5 تیم با گشت‌زنی در محله‌های مختلف شهر تهران، پاتوق‌هایی را که از قبل شناسایی شده‌اند، مورد هدف قرار داده و به صورت گشت موتوری در راستای اجرای این عملیات عمل خواهند کرد.

وی به اثرات مثبت این طرح در کاهش وقوع جرم از جمله کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی اشاره کرد و گفت: این طرح در روزهای آتی نیز اجرا می‌شود و شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس اطلاع دهند.

جانشین رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در این طرح پس از انتقال به پلیس آگاهی تهران بزرگ و استعلام‌های انجام شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و وسیله نقلیه آنها در صورت لزوم به پارکینگ پلیس منتقل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار