رحمانی فضلی: نکات مهم انتخابات را مستمرا به جنتی و کدخدایی اعلام می‌کنم

هیچ گاه نگفتم با گروه‌های سیاسی رایزنی می‌کنم

تهران (پانا) - وزیر کشور می گوید که مستمرا با شورای نگهبان ارتباط دارد و مباحث و موضوعات مهم را به ویژه به جنتی و کدخدایی، دبیر و قائم مقام دبیر این شورا اعلام می‌کند.

کد مطلب: ۹۴۶۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رحمانی فضلی: نکات مهم انتخابات را مستمرا به جنتی و کدخدایی اعلام می‌کنم

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص تدابیر شکل گرفته برای برگزاری اربعین امسال در جمع خبرنگاران گفت: «در حوزه مرزها به توافق رسیدیم در ایام اربعین روادید را لغو کنیم. این موضوع به معنای نظارت نکردن و سهمیه‌بندی نخواهد بود.»

او ادامه داد: «روز یکشنبه نیز وزیر کشور عراق به ایران سفر خواهند کرد که در جلسه مشترک بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد. اگر شرایط خاصی برای تاسوعا و عاشورا باشد هماهنگ خواهیم کرد.»

وزیر کشور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در مناطق سیل‌زده کارها طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رد؟ گفت: «ما در مسیر برنامه‌ریزی هستیم. قولی که داده بودیم سه اولویت داشت: نخست مسکن، دوم پرداخت خسارت‌های کشاورزی و تامین وسایل زندگی است. الویت‌ بعدی ما زیرساخت‌ها بود که هر وزارت‌خانه‌ای مسئول زیرساخت‌های خود است که این کار را انجام می‌دهند. امروز هم آقای جهانگیری معاون اول محترم جلسه‌ای گذاشتند و گزارش‌گیری کردند که موجب رضایت بود.»

او افزود: «در حوزه تعمیرات تقریبا به مراحل نهایی می‌رسیم که حدود 110 هزار واحد را شامل می‌شد و در حوزه ساخت‌وساز هم حدود 30 تا 35 هزار تقریبا تمام عملیات‌های اجرایی شروع شده به جز مناطقی که لازم است ما جابه‌جایی در سطح وسیع داشته باشیم. یک منطقه وسیعی را آب برده است و ما باید زمین جدید تملک کنیم که تملک کردیم و در مرحله نقل و انتقال هستیم. این مساله را نیز قول داده‌ایم تا پایان سال حل کنیم و نوسازی‌ها تمام شود.»

رحمانی فضلی تصریح کرد: «در حوزه وسایل خانگی یک پک شش قسمتی بوده که آن را هم حدود 110 هزار مورد برآورد کردند که همه این تعداد منابعش آماده است؛ 40 هزار مورد را خریده‌ایم، 35 هزار مورد واگذار شده و کسانی که در این زمینه خسارت دیده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه سجاد که به این منظور تدارک دیده شده نام نویسی کنند.»

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد زیرساخت‌های ورود بانوان به ورزشگاه نیز گفت: «این یک مساله بین‌بخشی است، هم دادستانی نظر دارد، هم نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت ورزش نظر دارند. اصل مساله چند بار مطرح شده و چندین بار هم این اتفاق افتاده است. به هر صورت باید به یک دستورالعملی برسیم. باید برخی نگرانی‌ها که از سوی متدینان مطرح شده و حوزه‌های امنیتی و انتظامی دارند رفع شود و آن طرف قضیه باید اجازه حضور در حدی که این نگرانی‌ها مورد تشدید نباشد، حل شود.»

او در ادامه درباره اقدامات صورت گرفته درباره طوفان شن اظهارکرد: «متاسفانه ما همیشه این مساله را در منطقه زابل داریم که به دلیل خشکسالی افزایش پیدا کرده است و البته در هر مرحله‌ای که سازمان مدیریت بحران در منطقه آماده‌باش اعلام می‌کند؛ قبلا پیش‌بینی می‌شود و امکانات لازم را برای یک حفاظت نسبی را می‌دهند.»

وزیر کشور درباره معرفی جانشین برای مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز نیز گفت: «من در جریان این موضوع نیستم.»

این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نحوه اعطای مرخصی به استانداران و ضوابط خروج آنها از کشور گفت: «استانداران مثل همه کارمندان دولت یک ماه در سال مرخصی دارند. آنان باید درخواست مرخصی خود را باید به وزیر کشور تحویل دهند و پس از موافقت می‌توانند به مرخصی بروند. اگر هم استانداران بخواهند به خارج از کشور سفر کنند دو گونه است: یا ماموریتی است که باید ماموریت بگیرند که آن هم شرایطش به گونه‌ای است که باید در کارگروه وزارت کشور به تصویب برسد و به وزارت امور خارجه اعلام شود. اگر هم بخواهند بصورت شخصی سفر کنند که مثل همه مرخصی می گیرند.»

رحمانی فضلی در ادامه در پاسخ به سوال پانا درباره دیدارهای خود با گروه‌های سیاسی و دیدار و رایزنی با شورای نگهبان گفت: «من هیچ‌گاه نگفتم در حال رایزنی هستم اما جلسه‌ای با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان داشتیم که حتما با مستقلین هم خواهیم داشت و در نهایت نیز یک جلسه با همه این گروه‌های برگزار می‌کنیم.»

او ادامه داد: «به یک سری اصول مشترک رسیدیم و قطعا خواهیم رسید و آن اصول مشترک بین همه احزاب، گروه‌ها و وزارت کشور قطعا میثاقی خواهد بود که همه به آن پایبند باشیم. در اصولی هم که مشترک نیستیم هرگروه کار خودش را انجام خواهد داد. اما درباره شورای نگهبان این را عرض می‌کنم که بنده به عنوان وزیر کشور مستمرا با شورای نگهبان ارتباط دارم، جلسه دارم و مباحث و موضوعاتی که از نظر ما مهم است و حتما باید به شورای نگهبان منتقل شود به آنها مخصوصا شخص آقای جنتی و شخص آقای کدخوایی اعلام می‌کنم.»

وزیر کشور خاطرنشان کرد: «اگر رایزنی به معنای این باشد که قانون نادیده گرفته شود یا دور زده شود قطعا این نیست. ما مستمرا جلسه داریم و در این جلسات هم روی نحوه برگزاری انتخابات صحبت می‌کنیم چرا که ما اجرا هستیم و آنها نظارت می‌کنند و تعامل در هرلحظه‌ای لازم است.‎»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار