مهاجرت از تهران و کرج به ملارد به دلیل گرانی قیمت مسکن و بالا بودن هزینه‌ها

ملارد(پانا)-فرماندار ملاردگفت:در این شهرستان تمام آبهای شرب از آب چاه تامین می‌شود و هیچ مقدار از آب سطحی و آب پشت سد به شهر ملارد وارد نمی‌شود.

کد مطلب: ۹۴۶۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرت از تهران و کرج به ملارد به دلیل گرانی قیمت مسکن و بالا بودن هزینه‌ها

حسین توکلی فرماندار ملارد درباره مشکلات و معضلات این شهرستان گفت: در شهرستان ملارد طی دو دهه گذشته یک ساختار جمعیتی متراکم بدون ساختار شهری بوجود آمده و در حومه تهران هر نقطه‌ای که بدون ساختار برنامه‌ریزی شده شهری و اجتماعی و پیوست‌های مخالف شکل گرفته باشد، قطعا در سرانه‌هایی که باید داشته باشد با کمبودهایی روبرو خواهد بودودر شهرستان ملارد نیز علیرغم خدمات خوبی که در این منطقه ارائه شده ، از نظر امکانات در برخی از حوزه‌ها با کمبود مواجه هستیم.

او در ادامه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا ملارد در مسیر توسعه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در حوزه مرکزی ملارد با مشکل بافت فرسوده مواجه هستیم و همچنین یکی دیگر از مشکلات ما بحث آب شرب منطقه است ودر این شهرستان تمام آبهای شرب از آب چاه تامین می‌شود و هیچ مقدار از آب سطحی و آب پشت سد به شهر ملارد وارد نمی‌شود و یکی از مطالبات مردم این است که در حقابه شان با توجه به خشکسالی‌های اخیر و خشک شدن برخی سفره‌های آب زیرزمینی بتوانند از آب‌های سطحی نیز برای آب شرب استفاده کرده تا مشکل آب این منطقه هم از نظر کیفی و هم کمی برطرف شود.

توکلی اظهار داشت: ما هم از مجموعه کلانشهر کرج و هم از کلانشهر تهران با معضلات و مشکلاتی مواجه هستیم و نزدیک دو کلانشهر هستیم و با معضلات آنها روبرو هستیم، از همین رو در حال پیگیری میباشیم تا براساس دیدگاه‌هایمان به اهداف مشخص و شرایط مطلوب در شهرستان ملارد برسیم.

او با اشاره به اجرای پروژه فاضلاب شهری گفت: تاکنون نصب دو هزار انشعاب فاضلاب شهری در منطقه ملارد قدیم در حال اجرا است. مهمترین مطالبه ما در شهرستان ملارد این است که بتوانیم با بهره‌گیری از آبهای سطحی و افزودن آن به آب‌های زیر زمینی بتوانیم حجم آب را بالا برده تا در مواقع پیک مصرف با مشکل مواجه نشویم.

توکلی با اشاره به موضوعات فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: بعد از رونق تولید موضوعات فرهنگی و اجتماعی در اولویت‌های دوم ما قرار دارد. در شهرستان ملارد شهرداری در حال احداث یک فرهنگسرا است. همچنین احداث یک مجموعه فرهنگی و ورزشی نیز توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به خشکسالی در برخی از مناطق کشور با افزایش مهاجرت در این شهرستان و ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی مواجه شده‌اید؟ توضیح داد: از سنوات گذشته دو الی سه نقطه سکونتگاه های غیررسمی در نقاطی از شهرستان که بدون برنامه شکل گرفته‌اند وجود دارد، موضوع ساماندهی این سکونتگاه‌های غیررسمی در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته است.

او ادامه داد: در حال حاضر مهاجرت صرفا از استان‌های درگیر خشکسالی نیست و ما با معضلی مواجه هستیم که برخی از افراد که در تهران و کرج ساکن بوده و به دلیل گرانی مسکن و بالارفتن هزینه زندگی در تهران و کرج به دیگر توانایی ادامه زندگی در این شهرها را نداشته و به شهرهای پیرامونی مانند ملارد مهاجرت می‌کنند، بنابراین ما در حال حاضر با دو نوع مهاجرت روبرو هستیم یک مهاجرت از استان‌های درگیر خشکسالی و دیگر مهاجرت ساکنان کرج و تهران به شهرستان ملارد است. البته افرادی نیز پس از احداث پروژه مسکن مهر در این منطقه ساکن شده‌اند.

فرماندار ملارد خاطرنشان کرد: در سرشماری سال ۹۰ جمعیت این شهرستان در حدود ۳۷۸ هزار نفر اعلام شده، اما با توجه به مهاجرت‌هایی که صورت گرفته جمعیت شهرستان در حدود چهارصد هزار نفر تخمین زده می‌شود.

/خبرنگار:سیده زهرا صمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار