ربیعی: دولت انگیزه‌ای برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی نداشت

دولت برای بازداشتی‌های محیط زیست تلاش می‌کند اما تصمیم با قوه قضاییه است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت می‌گویددولت انگیزه‌ای برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی نداشت ولی درباره اینکه موضوع به شورای عالی حل اختلاف ارجاع شود یا خیر هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.»‎

کد مطلب: ۹۴۶۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ربیعی:  دولت انگیزه‌ای برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی نداشت

علی ربیعی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات دولت اظهار کرد: «در دولت بحث کشت‌های آلوده در جنوب تهران مطرح شد که بخشی از صیفی‌جات تهران از این آب تامین می‌شود. کمیته‌ای برای هدایت کشاورزان به آبیاری با آب سالم تشکیل شد و همچنین با متخلفان نیز برخورد خواهد شد. مصوبات و بحث‌های لازم در این زمینه صورت گرفت.»

او ادامه داد: «گزارشی نیز از سوی شهردار تهران ارایه شد که بنا برآن کار احداث خط‌های 8، 9 و 10 مترو آغاز خواهد شد. همچنین بروژه چهارباغ تهران کلنگ‌زنی می‌شود.»

ربیعی درباره بازدید رئیس کل بانک مرکزی از بنادر نیز گفت: «ما اعلام می‌کنیم که هیچ نگرانی بابت کالاها در انبارهای ایران وجود ندارد. حجم کالاهای موجود در بنادر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 90 درصد افزایش یافته است.»

سخنگوی دولت بیان کرد: «تردد 1000 دستگاه کامیون با پلاک بندر آزاد چابهار در کشور مورد تایید هیات دولت قرار گرفت که اشتغالی را نیز برای ساکنان این استان در پی خواهد داشت.‎»

او در پاسخ به سوالی درباره نزدیکی به مهرماه و وضع طرح رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: «پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته در دو مرحله قطعی است و طرح رتبه‌بندی معلمان نیز با 2 هزار میلیارد تومان اعتبار از مهرماه صورت خواهد گرفت.»

ربیعی درباره قیمت لوازم التحریر در آستانه مهرماه نیز گفت: «ارز 4200 تومانی برای لوازم التحریر محفوظ است و قیمت دفتر و لوازم‌التحریر از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام خواهد شد.‎»

امیری مسئول مکاتبات برای جلوگیری از تشکیل وزارت میراث فرهنگی شد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره طرح تشکیل وزراتخانه میراث فرهنگی نیز گفت: «دولت موافق تشکیل این وزارتخانه نبود و نظرش را در مجلس اعلام کرد. قطعا این موضوع بار مالی خواهد داشت و معاون پارلمانی موظف شد تا مکاتبات لازم برای جلوگیری از این کار را انجام دهد، البته دولت قانون را اجرا خواهد کرد ولی بزرگ شدن دستگاه‌ها مساوی با بهبود کارها نیست.»

او ادامه داد: «دولت انگیزه‌ای برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی نداشت ولی درباره اینکه موضوع به شورای عالی حل اختلاف ارجاع شود یا خیر هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.»‎

ربیعی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برکناری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: «کمال بی‌انصافی است که این موضوع را به دستور رئیس‌جمهوری منتسب کنیم. این خوانش، خوانش غلطی است. از روزهای اول سازمان‌های نظارتی اعلام کردند که باتوجه به قانون ایشان حائز شرایط نیستند.»

او ادامه داد: «این اتفاق در زمان مرتضوی نیز رخ داد. این احتمال وجود دارد که دستگاه‌های نطارتی اشکال بگیرند. ما نیاز به محیط آرام برای کار داریم. این برکناری نیز صرفا براساس عمل به قانون صورت گرفت و امیدواریم وزیر کار از میعاد صالحی در جای دیگری استفاده کند.‎»

ایران نیاز به نگهداری پسماند هسته‌ای ندارد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره کنوانسیون هسته‌ای و ایرادات برخی فقهای شورای نگهیان نیز گفت: «دو ساعت پیش با اقایان ظریف و صالحی در این زمینه صحبت کردیم و به نظرم اظهارات براساس مطالعاتی بود که خوب صورت نگرفته بود.»

ربیعی یاداور شد: «مجلس ابهامات شورای نگهبان را برطرف خواهد کرد ولی ایران هیچ الزامی برای دفن پسماندها در کشور خود ندارد ضمن اینکه در هیچ کجای این کنوانسیون خبری از اجبار ایران برای این اقدام وجود ندارد.‎»

ورود دولت به پرونده محیط زیستی‌ها

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت پرونده بازداشتی‌های محیط زیستی و احتمال ورود دولت به این موضوع اظهار کرد: «این اقدام با حکم قضایی صورت گرفته ولی قطعا دولت از تمام انجمن‌های مردم نهاد حمایت می‌کند و دولت قائل به نگاه امنیتی به این سازمان‌ها نیست.»

او بیان کرد: «یکی از مشکلات ما نگاه همراه با سوءظن به پدیده‌های جدید است بنابراین من به همین حد بسنده می‌کنم که دولت تلاش خودش را خواهد کرد ولی به هرحال تصمیم نهایی با قوه قضائیه است. البته در قالب کمیته‌هایی موضوع بازداشتی‌های محیط زیستی پیگیری شده است.»

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: «ایران یکی از اهداف سازمان‌های اطلاعاتی دنیا است و ایران از تلاش‌ها برای مقابله با جاسوسی تشکر می‌کند ولی به هرحال دولت خواستار دقت در حقوق شهروندی افراد است.‎»

پیام ظریف به قطر

او درباره جزئیات سفر ظریف به قطر نیز گفت: «تلاش ما برای عدم حضور بیگانگان در خلیج فارس از جمله موضوعاتی است که ایران پیگیری می‌کند و در همین راستا پیام‌هایی را برای کشورهای مختلف ارسال می‌کنیم.»

ربیعی درباره دلایل لغو نشست سوچی نیز بیان کرد: «علت این تعویق مسائل فنی بوده و هر 3 کشور ایران، روسیه و آذربایجان برای زمان بعدی به نتیجه رسیده‌اند ولی هیچ امر سیاسی برای لغو این نشست مطرح نبوده و صرفا مسائل فنی قابل پذیرش برای ایران مطرح بوده است.»‎

تلاش می‌کنیم کسری بودجه به زندگی مردم آسیب نزند

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره کسری بودجه و احتمال تامین آن از بودجه عمرانی نیز گفت: «همه می‌دانیم که وقتی فروش نفت با مشکل مواجه شود، کسری بودجه ایجاد خواهد شد ولی تمام تلاش ما بر این مسیر استوار شد که کسری بودجه به زندگی مردم آسیب وارد نکند.»

او گفت: «حقوق وزارتخانه‌ها در این مسیر تعدیل می‌شود ولی حقوق و مزایا کامل پرداخت خواهد شد. دولت دو مسیر را برای مقابله با کسری بودجه پیگیری کرد، اول کاهش هزینه و دوم ایجاد درآمدهای جدید.‎»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار