مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تاکید کرد:

نقش مثبت اردوهای دانش آموزان عشایری در شکل گیری شخصیت و هویت ملی دانش آموزان

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در آیین اختتامیه بیستمین دوره اردوی ملی دانش آموزان عشایر دختر سراسر کشور که در اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور برگزار شد نقش اردوهای دانش آموزان عشایری را در شکل گیری شخصیت و هویت ملی دانش آموزان بسیار مثبت دانست.

کد مطلب: ۹۴۶۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش مثبت اردوهای دانش آموزان عشایری در شکل گیری شخصیت و هویت ملی دانش آموزان

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: بیستمین دوره اردوی کشوری دانش آموزان عشایر در حالی در نیشابور برگزار می شود که تاکنون ۱۲ دوره این اردوی ملی به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شده است.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین که میثاق نامه وزارت آموزش و پرورش است برگزاری اردوهای دانش آموزی از جمله ابزارهای تربیتی است که در شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است.

خدابنده تصریح کرد: اردوهای دانش آموزی سبب ایجاد موقعیت ها و فرصت های جدید یادگیری در دانش آموزان می شود و با برگزاری این اردوها، فرآیند آموزش از محیط کلاس درس به سایر فضاهای آموزشی منتقل می شود و این موضوع در بهبود کیفیت یادگیری بسیار اثرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ادامه داد: براساس اهداف متعالی سند تحول بنیادین توجه به اردوگاه ها، کانون ها و دارالقرآن ها در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار دارد و در جهت رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه توجه ویژه به این محیط های فرهنگی، تربیتی و دینی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در این اردوی ملی تعامل پذیری، نوع دوستی، همدلی، انسجام و وحدت را یاد می گیرند و در کنار این موارد با آموزش مهارت های تربیتی و فرهنگی یقینا آینده بهتری را برای خود ترسیم خواهند کرد عنوان کرد: سند تحول بنیادین بر توسعه و گسترش عدالت آموزشی تاکید ویژه دارد و این قبیل اردوها با فراهم کردن فرصت های جدید یادگیری برای دانش آموزان مناطق عشایری و محروم در ارتقاء عدالت آموزشی تاثیرگذار خواهد بود.

خدابنده اظهار کرد: برگزاری اردوی دانش آموزان عشایری موجب تقویت هویت ملی و دینی دانش آموزان می شود و دانش آموزان ما با هویت ایرانی اسلامی خود بیشتر آشنا می شوند و اگر این هویت در دانش آموزان شکل بگیرد یک وحدت و انسجام فراگیر در سراسر کشور شکل خواهد گرفت که منجر به وفاق ملی بیشتر در جامعه و کشور خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: بیستمین دوره اردوی ملی دانش آموزان عشایر کشور که با حضور دانش آموزان عشایر ۲۲ استان کشور برگزار شد فرصت بسیار مناسبی را در جهت تبادل اشتراکات فرهنگی میان دانش آموزان ایجاد کرد که بسیار حائز اهمیت است.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم نرگس شالچیان، معاون گردشگری و زیارت شهرداری مشهد مقدس گفت: دختران عشایر باید مثل همیشه توانمند، سالم و پرتوان بمانند و در دنیای پر رنگ و لعاب امروزی که سنت های کهن ایرانی رو به فراموشی است دختران و پسران عشایر نگهبانان و پاسبانان فرهنگ ها، آیین ها و سنت های اصیل ایران اسلامی هستند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار