بهره‌مندی ۸۴ درصد جمعیت روستایی مهاباد از آب آشامیدنی سالم

ارومیه(پانا)- رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد گفت: هم اکنون ۸۴ درصد جمعیت روستایی این شهرستان شامل ۱۵ هزار و ۴۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

کد مطلب: ۹۴۶۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی ۸۴ درصد جمعیت روستایی مهاباد از آب آشامیدنی سالم

کمال نالوسی زود: این تعداد خانوار شامل ۵۹ هزار و ۳۲۴ هزار نفر جمعیت است که در روستاهای بخش مرکزی و خلیفان این شهرستان ساکن هستند.

وی ادامه داد: وضعیت آب آشامیدنی روستاهای مهاباد به لحاظ کیفی طبق استاندارد شبکه بهداشت و درمان است و روزانه به طور مرتب بر روی آب روستاها نمونه‌گیری و آزمایش کنترل کیفیت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ روستا در سال گذشته با کمبود آب و جیره بندی مواجه بودند، اضافه کرد: امسال با توجه به بارش‌های مناسب و تلاش همکاران اداره آب و فاضلاب روستایی، مشکل ۲۵ روستا برطرف و در حال حاضر فقط هشت روستا با استفاده از تانکر و به‌صورت سهمیه‌ای، آب آشامیدنی سالم مصرف می‌کنند.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد همچنین از اجرای پروژه آبرسانی به روستاهای این شهرستان خبر داد و بیان کرد: مطالعات آبرسانی به ۱۴۱ روستا از توابع بخش مرکزی و خلیفان از طریق تصفیه خانه قدیمی مهاباد به اتمام رسیده و اعتبار اولیه اختصاص یافته این طرح بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال است.

نالوسی تاکید کرد: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، اتمام این پروژه می‌تواند پایداری آبرسانی به روستاهای مهاباد را از طریق آب سد به طور کامل رفع کند.

از مجموع ۱۹۲ روستای دارای سکنه مهاباد، ۱۶ هزار مشترک زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند که مصرف سالانه آب آنان سه میلیون و ۹۵۷ هزار مترمکعب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار