جشنواره ازدواج آسان در ارومیه برگزار شد

ارومیه(پانا)- جشنواره ازدواج آسان با هدف ترویج فرهنگ متعالی ازدواج به همت موسسه مردم نهاد «بانی‌مهر» و با حضور پرشور مردمی در بوستان امید ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۶۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ازدواج آسان در ارومیه برگزار شد

دبیر سازمان مردم نهاد بانی‌مهر اظهار داشت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیاز اصلی قشر جوان در جامعه امروز است و خانواده‌ها باید اهتمام بیشتری برای ازدواج جوانان داشته باشند و برای افزایش رضایت‌مندی زوج‌ها، ازدواج آسان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

مهراب عالمی افزود: ترویج ازدواج آسان در سطح جامعه و ترغیب خانواده‌ها برای آسان گرفتن ازدواج از مهم‌ترین اهداف این جشنواره بوده زیرا برنامه‌های جشن ازدواج در فضای عمومی و اماکن تفریحی یکی از شیوه‌های کارساز برای فرهنگ‌سازی در جامعه است.
وی اظهار داشت: امروزه یکی از مولفه‌های مهم تعداد جمعیت جوان است و امیدواریم در این راستا افزایش ازدواج مورد توجه خانواده‌ها و نهادهای مسوول قرار گیرد.
وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهادی که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی وظیفه دارند، باید نسبت به اجرای چنین برنامه‌هایی تمایل بیشتری نشان دهند و پررنگ ظاهر شوند.
برگزاری مسابقات فرهنگی برای جوانان و نوجوانان و مدیحه‌سرایی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

۵۷۹ سازمان مردم نهاد در این استان فعالیت دارد که این تعداد ۲.۹ برابر ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید است؛ این سازمان‌ها در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشت و درمان، خیریه و سایر حوزه‌های علمی و پژوهشی فعالیت دارد.

اسلام تشکیل اجتماعاتی در قالب حلقه‌های معرفتی و حضور در مسجد را به عنوان یکی از راهکارها جهت تقویت جامعه اسلامی معرفی کرده است؛ علوم روز نیز بر وجود اجتماعات و همکاری در کارها تاکید دارد زیرا تقویت جامعه در همکاری آحاد جامعه با یکدیگر شکل می‌گیرد.
جامعه امروزی در حال تجربه سبک جدیدی از زندگی با استفاده از ابزارهای نوین است و این سبک نشات گرفته از حضور مردم در مدیریت فضاهای اجتماعی است؛ فعالیت‌هایی که در قالب مجموعه‌های مردم نهاد با عنوان سمن یا NGO ظهور می‌یابد.
با این وجود سابقه تصویب قانون برای تشکیل سازمان‌های مردم نهاد به سال ۱۳۸۴ و آخرین روزهای دولت هشتم بر می‌گردد که پس از آن تشکل‌هایی به منوال فعلی ایجاد شده است.
طبق آمار رسمی تعداد سازمان‌های مردم نهاد در دولت یازدهم در کشور با رشد جهشی مواجه شد و روند استفاده از توان مردمی در راستای توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی کشور با شتاب بسیار زیاد ادامه دارد.
سمن‌ها در گستره فعالیت ملی، استانی و شهرستانی برای رسیدن به اهداف مختلفی چون بهبود وضعیت محیط زیست، رسیدگی به سطح رفاه اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه، اشتغال، ازدواج و عواملی از این قبیل تشکیل می‌شود و برای رسیدن به اهداف خود از ارتباطات اداری و بسیج مردمی استفاده می‌کند.
سازمان‌های مردم نهاد در اصل مردمی و غیرسیاسی است و نیازهای خود را از طریق کمک‌های مردمی، کمک‌های مالی از سازمان‌های دولتی و غیردولتی و درآمد حاصل از فعالیت‌های سازمان در چارچوب اهداف آن‌ها تامین می‌کند و کیفی‌گرایی دغدغه اصلی سردسته‌های آنان در زمان حاضر به شمار می‌رود.
تدبیر دولت یازدهم برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی در سال‌های اخیر در حالی بر شیوه‌های متداولی چون توسعه سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ها متمرکز است که رشد کمی این سازمان‌ها به عنوان دستاورد ناملموس دولت تدبیر و امید، باروری آن‌ها را در مراحل بعدی نوید می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار