فرمانده سپاه الغدیر یزد: هدف بسیج رسانه انسجام بخشی و حرکت رسانه ها درمسیر انقلاب است

یزد (پانا)- سرهنگ رضا پورشمسی در جمع خبرنگار گفت : بسیج رسانه با هدف متعالی کردن جامعه رسانه‌ای کشورمان تشکیل شده و سعی دارد به انسجام بخشی و حرکت رسانه‌ها در مسیر انقلاب کمک کند.

کد مطلب: ۹۴۶۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده سپاه الغدیر یزد: هدف بسیج رسانه انسجام بخشی و حرکت رسانه ها درمسیر انقلاب است

فرمانده سپاه الغدیر دردورهمی اصحاب رسانه وخبرنگاران که دربوستان ولایت برگزار شد با قرائت آخرین خبر ارسالی شهید خبرنگار صارمی، گفت: شهید صارمی از شهدایی است که حتی تا لحظاتی قبل از شهادت خود و در حالی که مرگ خود را به چشم می‌دید، درراستای وظیفه خبرنگاری خود به خوبی انجام وظیفه کرد.

وی افزود: خبرنگاران سفیران و نمایندگان آحاد جامعه هستند که می‌توانند مسئولان را به پاسخگویی موظف کنند و مسئولان را به معنی کلمه مسئول نگه دارند یا به عبارتی مورد سئوال قرار دهند.

پورشمسی درادامه از خبرنگاران به عنوان پیشتازان توسعه‌ی مبتنی بر تکامل انسان‌ها در کشورمان یاد و اظهار کرد: هر چند کشورهای غربی توسعه و عمدتاً توسعه اقتصادی را مدنظر دارند و کشورها را بر همین اساس به کشورهای توسعه‌یافته و غیر توسعه‌یافته دسته‌بندی می کنند ولی در کشورمان توسعه مبتنی بر تکامل انسان‌ها و رسیدن به تمدن اسلامی مورد اهتمام است لذا خبرنگاران مسئولیت خطیری برعهده دارند و قطعاً اگر از دیدگاه تمدن اسلامی فعالیت کنند، این وظیفه خطیرتر نیز خواهد بود.

فرمانده سپاه الغدیر با بیان این که در کشورمان مسئله حکمت و توسعه دنبال می شود، اظهار کرد: خبرنگار در نظام اسلامی وظیفه خاصی را برعهده دارد و قطعاً چالش‌های این قشر در کشورمان که می‌خواهد به عنوان یک نظام جهانی، تمدن اسلامی را در جهان شکل دهد، بسیار سخت‌تر است.

وی با اشاره به آرمان تمدن اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: گاهاً دستیابی به این آرمان‌ها به رغم آیات و روایات متعددی که در این رابطه وجود دارد، برای برخی افراد دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد ولی «ویل دورانت» فیلسوف، تاریخ‌نگار و نویسندهٔ آمریکایی در جلد یازدهم کتاب تاریخ تمدن در این باره اعتراف می‌کند که پیدایش و اضمحلال تمدن اسلامی از حوادث بزرگ تاریخ است.

ایشان افزود : در این کتاب آمده است که «اسلام طی پنج قرن از لحاظ نیرو، نظم، بسط قلمرو، اخلاق نیک، تکامل زندگی، ادبیات و علوم طب و فلسفه پیشاهنگ جهان بود... دنیای اسلام در جهان مسیحیت نفوذهای زیادی داشت . علمای مسلمان ریاضیات، طبیعیات، هیات و طب را به کمال رساندند و به اروپا ارسال کردند.»

سرهنگ پورشمسی تاکید کرد: بدون شک یکی از قشرهای فرهیخنه که می‌تواند این تمدن اسلامی را مجدداً احیا کند، خبرنگاران هستند.

پورشمسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فلسفه ایجاد بسیج رسانه، گفت: بسیج رسانه با هدف متعالی کردن جامعه رسانه‌ای کشورمان تشکیل شده و سعی دارد به انسجام بخشی و حرکت رسانه‌ها در مسیر انقلاب کمک کند.

این مسئول بر فرهنگ‌سازی بیشتر جهت پاسخگویی مسئولان به رسانه‌ها تاکید کرد و همچنین با اشاره به اهمیت مردمی شدن فعالیت رسانه‌ها، تصریح کرد: دفاع مقدس تا سال 60 که به انتظار سپاه و ارتش بود، هیچ اتفاق خاصی را در جنگ تحمیلی رقم نزد ولی از آذرماه سال 60 و در عملیات ثامن الائمه که به منظور رفع حصر آبادان انجام شد با مردمی شدن جنگ توانست در مقابل توان 58 کشور جهان موفق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار