احتمال آزادی نفتکش ایرانی تا عصر امروز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی: اسنادی بین دو کشور مبادله شده که در رفع توقیف این کشتی کمک می‌کند

تهران (پانا) - بر اساس اعلام منابع مختلف این احتمال وجود دارد که نفتکش توقیف‌شده گریس 1 احتمالاپس از رایزنی‌های دو طرف تا بعد از ظهر امروز آزاد می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۶۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
احتمال آزادی نفتکش ایرانی تا عصر امروز

وب سایت ردیاب نفتکش‌ها دیروز با انتشار تصویری در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد که مقصد نفتکش گریس 1 که از تاریخ 19 ماه مه در جبل‌الطارق توقیف شده بود به مراکش تغییر کرده است.

بریتانیا این نفتکش را که حامل نفت ایران بود به اتهام صدور نفت به سوریه توقیف کرده بود، ایران این اتهام را رد کرده است.

ماجرای توقیف نفتکش گریس1 به همین جا ختم نشد و چندی پیش ایران یک کشتی بریتانیایی را به دلیل نقض قوانین بین‌المللی در تنگه هرمز توقیف کرد؛ توقیفی که بریتانیا بر این باور بود که در تلافی توقیف نفتکش ایرانی بوده است و حواشی بین‌المللی بسیاری از جمله تلاش آمریکا برای ائتلاف علیه ایران در خلیج فارس را به دنبال داشت، هر چند این تلاش نیز تقریبا از سوی هیچ کشوری مورد استقبال قرار نگرفت.

در حالی که دو طرف در رایزنی‌های دیپلماتیک به دنبال دستیابی به راه‌حل بودند، توئیت روز گذشته وب‌سایت ردیاب نفتکش‌ها از پیشرفت مذاکرات خبر داد.

به گزارش ایرنا،‌ خبرگزاری‌های بین‌المللی امروز (سه‌شنبه) به نقل از سخنگوی دولت جبل الطارق نوشتند که این منطقه تحت قیمومیت انگلیس به دنبال کاهش مسائل رخ داده با ایران پس از توقیف نفتکش «گریس ۱» است.

به گزارش این خبرگزاری‌ها از جمله رویترز، حکم توقیف نفتکش «گریس 1» روز شنبه ۲۶ مرداد ماه منقضی می شود.

در همین حال برخی رسانه‌های دیگر به نقل از مقامات جبل الطارق نوشتند که توقیف نفتکش گریس 1حامل نفت ایران عصر امروز پایان می‌یابد.

از سوی دیگر جلیل اسلامی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی امروز از علاقه‌مندی انگلیس برای آزادسازی کشتی توقیف‌شده نفتی ایران خبر داد و گفت: «اسنادی بین دو کشور مبادله‌شده که در رفع توقیف این کشتی کمک می‌کند.»

او گفت: «توقیف کشتی نفتی ایران ناشی از غرض‌ورزی و بدون دلایل واقعی بود و تلاش‌هایی از طرف ایران و سازمان بنادر برای آزادی این کشتی انجام شده است.»

اسلامی افزود: «انگلیس نیز علاقه‌مندی خود برای حل این مشکل را نشان داده و اسنادی که برای حل این موضوع کمک‌کننده باشد مبادله شده است.»

معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: «امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک حل و فصل شود و این کشتی بتواند با پرچم جمهوری اسلامی ایران به تردد خود ادامه دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار