استاندار فارس:

وزارت آموزش و پرورش کاهش معضلات قشر فرهنگیان را در دستور کار قرار دهد

شیراز(پانا)_ استاندار فارس خواستار کاهش معضلات قشر فرهنگیان استان و کشور، از وزارت آموزش و پرورش شد و اظهار داشت: مسئولیت‌های آموزش و پرورش در برابر معلمان توسط مسئولان آموزش و پرورش در زمینه رفاهی و مطالبات آنها مد نظرقرار بگیرد.

کد مطلب: ۹۴۶۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
وزارت آموزش و پرورش کاهش معضلات قشر فرهنگیان را در دستور کار قرار دهد

عنایت اله رحیمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس که امروز در سالن جلسات طبقه ششم استانداری برگزار شد خواستار پیگیری مطالبات بازنشستگان فرهنگی شد و تاکید کرد: از هزینه های غیر ضرور که در کنار فروش کتاب به دانش‌آموزان تحمیل می‌شود خودداری شود و لوازم‌التحریر متناسب با قیمت معقول در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

رحیمی در ادامه سخنان خود در خصوص تعیین صلاحیت سرویس مدارس بیان داشت: این امر از حساسیت بالایی برخوردار است که نیازمند همکاری ارگان ها و نهاد ها با آموزش و پرورش می‌باشد.

او بیان داشت: پوشاک مدارس نیز هرساله سبب سردرگمی و اتلاف وقت والدین دانش‌آموزان می شد که انتظار می‌رود امسال این امر کاهش یابد.

به گفته‌ی استاندارفارس همچنین به جنس پارچه‌ی پوشاکی که بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود توجه شود.

رحیمی با بیان اینکه به جای دقت بر منافع بخشی ،به بهبود کیفیت آموزشی در پیش‌دبستانی‌ها دقت شود گفت: ثبت‌نام مدارس نیز نباید به نحوی باشد که سبب ایجاد نارضایتی برای والدین دانش‌آموزان شود.

او با اشاره به اینکه سرویس مدارس نیز باید به گونه ای تعریف شود که حداقل هزینه‌ها را در بر داشته باشد افزود:سرویس مدارس در اول مهر سبب ایجاد ترافیک در سطح شهر و ایجاد نارضایتی برای همسایه‌های کنار مدارس می‌شود که انتظار می‌رود آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی تدبیر لازم را برای کاهش ترافیک مد نظر قرار دهند.

استاندارفارس بر فروش بخشی از املاک آموزش و پرورش فارس تاکید کرد که درآمد حاصل ار اراضی و املاک واگذار شده در فعالیت‌های ماندگار است به کار گرفته شود.

به گفته ی رحیمی انتظار می رود آموزش و پرورش به گونه ای عمل کند که هنگامی که مدرسه نبود دانش‌آموزان احساس دلتنگی کنند.

کمبود ۹ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان فارس

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس در ادامه این جلسه بیان داشت: برای شروع سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش با کمبود 9هزار نیروی انسانی مواجه هستیم که تلاش می‌شود سال تحصیلی جدید با کم‌ترین مشکل آغاز شود.

علی عسکر نجفی با اشاره به مهم‌ترین توفیقات اداره کل آموزش و پرورش استان فارس از بهره برداری 22 پروژه تا پایان مهر امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر 600 فضای آموزشی این اداره کل نیازمند بازسازی است که فروش برخی از املاک بلا استفاده این اداره میتواند سبب تامین هزینه بازسازی شود.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار