مسؤول انجمن ژیمناستیک آموزشگاه‌های کشور خبر داد:

مسابقات قهرمانی شنا و ژیمناستیک برای دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه از سال آینده فعال می‌شود

تهران (پانا) - مسؤول انجمن ژیمناستیک آموزشگاه‌های کشور در آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قهرمانی ورزشی دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در شهرکرد از فعال‌شدن مسابقات ورزش قهرمانی دانش‌آموزان کشور در رشته شنا و ژیمناستیک در مقطع متوسطه دوم در سال تحصیلی آینده خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قهرمانی شنا و ژیمناستیک برای دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه از سال آینده فعال می‌شود

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری، احمد شیخ احمدی گفت: «طرح ژیمناست از سال ۹۱تاکنون برای پایه دوم ابتدایی فعال شد، که به دلیل نبود تجهیزات و امکانات کافی و فضای مناسب این طرح در همه مدارس اجرایی نشده است. در استان‌هایی که این طرح اجرا می‌شود از ظرفیت کانون‌های ورزشی، سالن‌های ورزشی کوچک یا فضای نمازخانه برای اجرای تمرینات ابتدایی استفاده می‌شود.»

به گفته او تامین اعتبار برای تجیهز کردن فضاهای آموزشی به وسایل و تجهیزات ژیمناستیک به دلیل بالا بودن هزینه خرید تجهیزات، از مهمترین مشکلات توسعه این رشته ورزشی در مدارس است.

شیخ احمدی ادامه داد: «مدارس و مسابقات ورزشی دانش‌آموزی بهترین مکان برای استعدادیابی ورزشی دانش آموزان است. با اجباری شدن این رشته ورزشی در مدارس، دانش‌آموزان مستعد در این رشته شناسایی و در حد قهرمانی ورزش می‌کنند که به پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی این رشته کمک می‌شود.»

مسؤول انجمن ژیمناستیک آموزشگاه‌های کشور افزود: «در سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان پسر سراسر کشور ۹۴ورزشکار از ۲۰استان کشور در ماده‌های مختلف رشته ژیمناستیک با هم به رقابت می‌پردازند. پایین بود سن قهرمانی در رشته ژیمناستیک یکی از مشکلات این رشته است به گونه‌ای که در این رشته دانش‌آموزان با رده سنی ۱۱تا ۱۲سال نوجوان محسوب می‌شوند.»

او به فعال ساختن مسابقات ورزش قهرمانی دانش‌آموزان کشور در رشته شنا و ژیمناستیک در مقطع متوسطه دوم در سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: «مسابقات قهرمانی دانش‌آموزی در این ۲رشته برای مقطع متوسطه دوم از سال ۹۰ تاکنون برگزار نشده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار