معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش خبر داد: ساخت 380 سالن ورزشی مدرسه‌ای تا پایان سال

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش از احداث ۳۸۰ سالن ورزشی در مدارس کشور تا پایان سال خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش خبر داد: ساخت 380 سالن ورزشی مدرسه‌ای تا پایان سال

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، مهرزاد حمیدی در حاشیه افتتاح رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان دختر در شاهرود گفت: «۳۸۰ سالن ورزشی ۲۰۰ تا ۲۵۰متری برای مدارس دوره اول ابتدایی تا پایان سال‌جاری احداث می‌شود. هدف از این اقدام ترویج ورزش در درون مدرسه و برگزاری این مسابقات در این سازه‌ها است.»

او ادامه داد: «برای ساخت این سالن‌ها از سازمان نوسازی مدارس کشور کمک گرفته‌شده و می‌خواهیم شرایطی به وجود آید تا فعالیت‌های ژیمناستیکی دانش‌آموزان دختر در سالن‌های کلاس درس تربیت‌بدنی که در سازه مدرسه قرار دارد، انجام شود.»

معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش‌وپرورش افزود: «اشاعه ورزش یعنی، رفتن به‌طرف مدرسه و بااین تعریف فعالیت‌های ما نیز مدرسه‌محوری است. هر کاری که در درون مدرسه انجام دهیم می‌توان گفت ورزش در مدرسه اشاعه پیدا می‌کند.»

حمیدی گفقت: «المپیادهای درون مدرسه‌ای، حیات پویا، کانون ورزشی درون مدرسه‌ای، فعالیت‌های ورزش صبحگاهی، غربال‌گری چاقی که امسال اتفاق می‌افتد، فعالیت‌های جمعی و انفرادی در بین دانش‌آموزان برای داشتن تناسب‌اندام و جسمی سالم مباحثی است که در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.»

او گفت: «از ابتدای سال‌جاری این فعالیت‌ها در دستور کار وزارت‌خانه قرار گرفته است. مسابقات دانش‌آموزی در مناطق، توسط مدارس میزبانی می‌شود بنابراین خواهان اجرای مسابقات خارج از مدرسه و بدون تماشاگر نیستیم و در صدد برگزاری مسابقاتی هستیم تا زمینه آموزش، هیجان، شادی و نشاط را برای دانش آموزان فراهم کند.»

معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش‌وپرورش در پایان افزود: «رهبر معظم انقلاب فرمودند مدارس را با فعالیت‌های ورزشی شاد و بانشاط کنیم. طبق این فرمایش ما نیز با انجمن‌های درون مدرسه‌ای، مسابقات را برگزار می‌کنیم و امروز هم با شعار به مدرسه بر می‌گیردیم، فعالیت‌ها را توانستیم به‌طرف مدرسه سوق دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار