۷۶۰ میلیارد ریال برای بودجه اربعین امسال در ایلام مصوب شده است

ایلام (پانا) - استاندار ایلام در دیدار رییس و کارکنان جهاد دانشگاهی ایلام، از تصویب نزدیک به ۷۶۰ میلیارد ریال برای بودجه اربعین امسال در ایلام خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
۷۶۰ میلیارد ریال برای بودجه اربعین امسال در ایلام  مصوب شده است

قاسم سلیمانی دشتکیاستاندار ایلام گفت: بودجه اربعین از ۱۸۰ میلیارد به ۷۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته که از این مبلغ تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال ابلاغ شده و علاوه بر این میزان چند روز گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال نتیجه سفر هیئت بلند پایه اقتصادی به ایلام ابلاغ شده است.

وی با اشاره به سفر امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به عنوان بازرس مجلس در امور اربعین به ایلام در اربعین ۹۷ و بازدید وی از مهران، تصریح کرد: در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفتن این نماینده و ارائه گزارش مفصل وی به مجلس، کمک معناداری در افزایش بودجه اربعین کرد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه حضور ۲ نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق نیز به این افزایش بودجه موضوع کمک کرد، ادامه داد: با بسیج کردن معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بودجه اربعین از ۱۸۰ میلیارد به ۷۶۰ میلیارد ریال افزایش یافت که از این مبلغ تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال ابلاغ شده و علاوه بر این میزان، چند روز گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال نتیجه سفر هیئت بلند پایه اقتصادی به ایلام ابلاغ شده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: امروز در مسیر های اربعین به شدت کارگاه ها فعال شده اند و در ورودی شهر ایلام زیرگذر ارغوان و چند تونل در مسیر ایلام به مهران در حال ساخت است که یکی از آنها به صورت کامل باز شده است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه حدود ۲۰ کیلومتر آسفالت در این مسیر در حال اجرا و ۲ پل در موقعیت های ۵۵ و ۵۶ رودخانه کنجان چم توسط قرارگاه خاتم در حال ساخت است، تصریح کرد: کار بزرگ دیگری که اکنون در مهران در حال اجرا است؛ جدا سازی پایانه برکت از مسیر مهران به پایانه با ایجاد زیرگذر و روگذر است که مسیر رفت و برگشت جداگانه داشته باشد تا دیگر شاهد گره ترافیکی در آن محدوده نباشیم.

وی تصریح کرد: برای آسایش زوار حدود ۶ هزار متر مربع در مهران سایه بان درست شده و حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ سرویس بهداشتی ایجاد شده است که در مجموع می توان گفت تاکنون بیش از چند برابر بودجه اربعین در مسیرهای اربعین کار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار