اعلام برنامه های فرهنگی و هنری قربان تا غدیر در شیراز

شیراز(پانا)_مدیر بنیاد بین المللی غدیر استان فارس هدف از برگزاری برنامه های متنوع در دهه کرامت را رواج شور و نشاط در جامعه اسلامی و ترویج فرهنگ ولایت و امامت دانست و از برپایی 810 برنامه شاد و با نشاط در این 10 روز در سطح استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه های فرهنگی و هنری قربان تا غدیر در شیراز

به گفته‌ی آیت الله وحید احمدی همایش 500 نفری رهپویان غدیر در شیراز برگزار خواهد شد که از سراسر استان در این همایش حضور خواهند داشت.

او در ادامه از برگزاری برنامه ی شعر غدیر ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان به همت اداره آموزش و پرورش نیز خبر داد.

آیت الله احمدی موفقیت در پیشروی برنامه های قربان تا غدیر را هماهنگی بین دستگاه های دولتی بیان کرد و افزود: با کمک شهرداری در این 10 روز چهره‌ی ولایی‌تری از شهر به نمایش گذاشته می‌شود که با برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های شاد در پارک‌ها و حتی شهرک‌های اطراف شیراز همراه است.

این برنامه‌ها بعداز نماز مغرب و عشا اجرا می شوند و شامل: شعرخوانی، برنامه‌های کودک و نوجوان، تجلیل از سادات معظم و دیگر مباحث مفرح است.

مدیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس گفت: اطعام 250 نفر توسط خیرین و برپایی 110 ایستگاه صلواتی جدا از نذر هایی که مردم بصورت خودجوش ادا میکنند نیز از برنامه‌های بنیاد غدیر است که با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همراه است.

با همکاری دهیاران و شورا های اسلامی ویژه برنامه هایی برای روستاییان نیز در نظر گرفته شده است.

او درباره برنامه های شب و صبح عید غدیر ویژه بنیاد غدیر، از برگزاری مراسم شب عید در مسجد حاج عباس و فعالیت هیئت‌های فاطمیه و جان‌نثاران درصبح عید خبر داد و افزود: بعد از نماز ظهر روز عید در مسجد شهدا به همراه نماینده ولی فقیه، تجمع مردمی را در این مسجد خواهیم داشت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در ادامه از برنامه‌ریزی برای اجرای 10 برنامه ویزه در دهه عید تا عید خبر داد و افزود: آغاز برنامه‌های دهه کرامت این اداره با حضور خانواده‌های سیل زده‌ی محله‌ی سعدی در این محله با حضور عموم مردم در 26 مرداد ماه است.

صابر سهرابی در ادامه از رونمایی خطابه غدیر با سه خط ایرانی بصورت آثار خوشنویسی با حضور آیت الله صدیقی در مرکز اسناد و املاک ملی فارس نیز خبر داد .

او گفت: کاروان شادی در سطح شیراز ، در این 10 روز با اجراهایی شامل پرده‌خوانی، نقالی و دیگر برنامه‌های شاد در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و حرم سید علاءالدین حسین (ع) همراه عموم مردم خواهد بود.

سهرابی درباره مسابقه ی کتاب عید تا عید در ادارات و تجلیل از سادات حوزه فرهنگ و هنر در شب 26 مرداد گفت: این مسابقه برای اولین بار به مناسبت دهه کرامت برگزار خواهد شد.

او افزود: چاپ ویژه نامه با همکاری نشریات و رونمایی از فراخوان جشنواره ملی غدیر ، که پس از چند سال وقفه در فعالیت ، با همکاری بنیاد غدیر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همان شب در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد .

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه اظهار کرد: افتتاح دبیر خانه دائمی این جشنواره در همان محل همزمان با اعلام فراخوان جشنواره غدیر خواهد بود و انجمن هنرهای نمایشی نیز با اجرای 15 تئاتر خیابانی بر محور غدیر در مکان های: حرم مطهر شاهچراغ و آستانه، میدان نمازی، عفیف آباد، معالی آباد،ملاصدرا و پایانه های مسافربری در دهه کرامت همراه مردم خواهد بود.

خبرنگار:ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار