دومین نشست کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی پروژه مهر 98 آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-در اجرای برنامه های پروژه مهر 98 دومین نشست هماهنگی و برنامه ریزی کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی در آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد .

کد مطلب: ۹۴۶۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
دومین نشست کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی پروژه مهر 98 آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

علیرضا منتشلو رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان ،و مسئول کارگروه با تبریک عید سعید قربان، گزارشی از اقدامات انجام شده از ابتدای فعالیت کارگروه تاکنون ارائه کرد .

وی پروژه مهر را مهم ترین فعالیت و اقدام آموزش و پرورش در تابستان به منظور تمهید مقدمات و برنامه ریزی برای آماده سازی مدارس برای بازگشایی در اول مهر عنوان کرد و با اشاره به عزم جدی کلیه مسئولین در این راستا و ساماندهی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی، گفت: کارگروه تبلیغ، توجیه و اطلاع رسانی پروژه مهر نیز همگام با سایر حوزه ها در راستای این مهم تلاش نموده و برنامه ها را با جدیت دنبال می کند .

منتشلو از انجام اقدامات توجیهی در خصوص هدایت تحصیلی و تهیه و تدوین بروشور، تراکت، فلوچارت و ارسال آن به واحد های اداری و آموزشی و هم چنین هماهنگی برای مصاحبه مسئولین مرتبط با موضوع هدایت تحصیلی خبر داد .

مسئول کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی پروژه مهر در ادامه گزارشی از مصوبات نشست قبل و اجرایی شدن تصمیمات و پیگیری آنها ارائه کرد و گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، جلسات کارگروه هر ماه یکبار تشکیل و فعالیت ها پیگیری می شود .

وی یکی از دستور کار های این نشست را برنامه ریزی برای بازدید ناظرین کارگروه به همراه اکیپ استانی از فعالیت واحد های اداری و آموزشی عنوان کرد و با بیان اینکه بازدید های از 23 مرداد آغاز و تا 25 شهریور ماه ادامه خواهد داشت، از اعضای کارگروه خواست بر اساس اعلام آمادگی و برنامه زمان بندی در بازدید ها حضور پررنگ داشته و گزارش نظارت و ارزیابی خود را به دبیرخانه مربوطه ارائه نمایند .

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از میزان ثبت نام دوره های مختلف تحصیلی از ابتدای ثبت نام تا کنون ارائه کرد و با بیان اینکه بر اساس گزارش احصاء شده روند ثبت نام مطلوب پیش می رود، گفت: تا تاریخ 19 مرداد ماه 98 بیش از 77 درصد دانش آموزان یعنی 229 هزار و 454 نفر از دانش آموزان ثبت نام و مشخصات آنان در سامانه سناد ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش کارگروه سازماندهی تاکنون 4462 نو آموز دوره پیش دبستان، 1065 دانش آموز با نیازهای ویژه، 152762 دانش آموز دوره ابتدایی و 60514 دانش آموز دوره متوسطه اول ثبت نام کرده اند .

وی با بیان اینکه تاکنون 10651 دانش آموز دوره دوم متوسطه در سامانه سناد سناد ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه نتایج هدایت تحصیلی دانش آموزان از 15 تیرماه و نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیز اخیرا اعلام شده است ، روند ثبت نام دانش آموزان متوسطه دوم در حال انجام است و تا پایان مرداد تکمیل خواهد شد .

در ادامه این نشست حبیب الله مرادی رییس اداره فنی و حرفه ای و کار دانش استان و مسئول دبیرخانه استانی پروژه مهر با بیان اینکه فعالیت پروژه مهر استان از بهمن ماه 97 شروع شده است، از برگزاری دو نشست استانی پروژه مهر استان خبر داد و گفت: تاکنون شهرستانها نیز دو جلسه برگزار و کارگروه ها نیز دومین جلسه خود را برگزار کرده اند .

وی محور بازدید های پروژه مهر استان در سال جاری را مدارس کم برخوردار و روستایی عنوان و تصریح کرد: امسال هر مدیر مدرسه جدید باید قبل از شروع کار به مدرسه مراجعه و واحدآموزشی را به طور کامل بازدید کند و اهتمام مجموعه بازگشایی با نشاط مدارس و شروع به موقع مدارس در اول مهر است .

مرادی از تعیین شعار پروژه مهر استان خبر داد و با بیان اینکه با محوریت شعار انتخاب شده (رونق تولید می آید پدید مهر اگر باشد پر از عزم جدید)برنامه های در حال پیگیری است، به مجری برنامه های بازگشایی و جشن شکوفه ها در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: در مهر ماه 98 آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج مجری جشن شکوفه ها و آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز مجری مراسم بازگشایی خواهد بود که ضرورت دارد مدارس محل برگزاری مراسم نمادین انتخاب و برنامه ریزی لازم در این خصوص با هماهنگی روابط عمومی صورت گیرد .

هم چنین در ادامه این نشست اعضای کارگروه نظرات، پیشنهادات و دیدگاه های خود را پیرامون دستور کار جلسه به خصوص ثبت نام و بازدید از واحد های اداری و آموزشی ارائه و پیرامون موضوعات بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار