دومین جشنواره استانی هلو همزمان با عیدسعید غدیرخم به میزبانی شهر شندآباد برگزار می شود

شندآباد شبستر قطب تولید هلو در کشور

تولید سالانه ۲۸ هزار تن هلو در شبستر

تبریز (پانا) - مدیر جهادکشاورزی شهرستان شبستر از برگزاری دومین جشنواره استانی هلو به میزبانی شهر شندآباد این شهرستان در تاریخ 29 مرداد همزمان با عید سعید غدیر خم خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
شندآباد شبستر قطب تولید هلو در کشور

فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از مهم‌ترین محصولات بخش کشاورزی شندآباد، می توان به میوه‌های سردرختی در انواع مختلف اشاره کرد که مهم‌ترین آنها هلو با تنوع بالا می‌باشد گفت: مرغوبیت هلوی شندآباد به‌حدی است که شهرت کشوری یافته و به بازارهای ‌نقاط مختلف و نیز کشورهای همجوار نیز صادر می گردد.

دبیر دومین جشنواره استانی هلو در شندآباد با اشاره به اینکه امسال از دو هزار 400 هکتار باغ هلو در شهرستان شبستر حدود 28 هزار تن انواع هلو تولید و روانه بازار مصرف می شود افزود: سالجاری به دلیل سرمای دیررس بهاره بیش از 30 درصد کاهش تولید هلو را در سطح شهرستان شبستر شاهد هستیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شبستر افزود: خاک حاصل خیز، آب وهوای مناسب و توجه به توصیه های کارشناسی توسط کشاورزان و باغداران منطقه عواملی هستند که باعث گردیده تا کیفیت و طعم هلوی شندآباد با هلوی سایر شهرستانها به میزان قابل توجهی تفاوت داشته باشد.

وی با بیان اینکه انواع و ارقام مختلف هلو در شندآباد و سطح شهرستان شبستر تولید و برداشت می شود افزود: می توان به هلوی خونی هسته جدا و کارتی ؛ انجیری تابستانی ؛ انجیری زعفرانی و مالکی ؛ هلوی کوثری و ... اشاره نمود.

شهردار شهر شندآباد نیز با بیان اینکه شهر شندآباد با هلوی آبدار و انواع مختلف این میوه آبدار و بی نظیر شهره گردیده است گفت: میوه هلوی این شهر همه ساله در همین روزهای سال، هزاران مسافر را به این شهر می کشاند.

بهرام هوشنگی شندی افزود: به منظور شناساندن محصول هلو و معرفی مرغوبترین میوه (هلو) شهرستان و با هدف توسعه صنعت گردشگری و همچنین بالا بردن ظرفیت های کشاورزی و جذب سرمایه گذار برای صنایع تبدیلی و برندسازی و ثبت جهانی هلوی شندآباد جشنواره هلوی شهرستان به میزبانی پایتخت هلوی ایران شهر شندآباد از ساعت 17 الی 21 روز سه شنبه 29 مرداد ماه همزمان با عید بزرگ غدیر خم و با حضور عموم مردم و میهمانان ویژه کشوری ، استانی و شهرستانی همراه با برنامه های شاد و متنوع در محلی که بین باغات هلو در وروردی شندآباد (سه راهی خامنه) در نظر گرفته شده برگزار می گردد .

وی با بیان اینکه مسئولیت برگزاری جشنواره بر عهده فرمانداری و دبیر جشنواره مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر و مدیریت اجرایی جشنواره برعهده سرکارخانم مهندس مینا گلی پور بخشدار مرکزی خواهد بود ادامه داد: شهرداری و اعضا شورای اسلامی شهر شندآباد نیز بدینوسیله به نمایندگی از طرف مردم میهمان نواز شهر شندآباد که میزبان این رویداد خواهند بود آمادگی خویش و مردم شندآباد را جهت هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم و میزبانی شایسته از میهمانان بزرگوار اعلام می دارند.

شهردار شندآباد با بیان اینکه برگزاری دومین جشنواره هلوی شهرستان شبستر با مشارکت فرمانداری شهرستان شبستر، بخشداری بخش مرکزی ، ادارات جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی ، ورزش و جوانان، شهرداری و شورای اسلامی شندآباد ، هلال احمر و... برگزار خواهد شد افزود: در کنار جشنواره مسابقات نقاشی، عکاسی وغذاهای خانگی و بازیهای بومی محلی نیز برگزار می گردد و غرفه هایی نیز برای ارائه محصولات و صنایع دستی درنظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار