در گفت‌وگو با پانا

ناصر شهنازی: انتقاد همیشگی ما به کولاکوویچ تعویض‌هایش بوده است

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ب ایران: نمی‌توان یک تورنمنت را با ۷ بازیکن دنبال کرد

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی والیبال ب ایران با انتقاد از روند کار ایگور کولاکوویچ در جریان بازی‌های مهم، کار والیبال ایران را برای رسیدن به المپیک در قاره آسیا سخت توصیف کرد.

کد مطلب: ۹۴۶۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ناصر شهنازی:  انتقاد همیشگی ما به کولاکوویچ تعویض‌هایش بوده است

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست رقابت‌های کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو گفت: ملی‌پوشان ایران همه تلاش خود را کردند تا بتوانند برابر روسیه به پیروزی برسند، اما واقعیت امر این بود که زور ایران به روسیه نرسید. روسیه دیگر مانند گذشته تنها به قدرت بدنی تکیه نمی‌کند بلکه با برنامه پیش می‌رود و به همین خاطر پیروز میدان شد.

وی ادامه داد: ترکیب تیم روسیه همان بازیکنان جوان لیگ ملت‌ها بودند و تنها موزارسکی و بوتکوف دو بازیکن باتجربه‌ای بودند که به این تیم اضافه شده بود. حتی دیدیم وقتی موزارسکی خوب بازی نکرد، سرمربی این جسارت را داشت که چنین بازیکن بزرگی را بیرون بکشد و جایگزین او هم به خوبی بازی‌ کرد. اصلی‌‎ترین رمز موفقیت روسیه مربی جوان این تیم بود. روسیه یک مربی جوان اما کاربلد و باهوش در کنار خود دارد که در شرایط حساس این بازیکنان را حمایت می‌کند.

شهنازی به تعویض‌هایی که ایگور کولاکوویچ باید انجام می‌داد اما این کار را نکرد اشاره کرد و گفت: یکی از انتقادهای همیشگی ما به ایگور همین تعویض نکردن‌هاست. وقتی بازیکنی مثل پوریا فیاضی که کل لیگ ملت‌ها فیکس تیم ‌ملی بود در امتیاز ۱۵ اشتباه می‌کند، سرمربی ایران معنوی‌نژاد را که اصلاً فرصت بازی به او نداده به میدان می‌فرستد. متأسفانه تعویض‌های ما خیلی کم‌تر از چیزی که باید جواب می‌دهند. فرهاد قائمی در امتیازات پایانی وارد زمین‌ می‌شود تا یک سرویس ساده بزند. متأسفانه زمان‌هایی که شرایط برای تیم ما خوب پیش نمی‌رود هیچ‌گاه از دو تعویض استفاده نمی‌کنیم و این ضعف است.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ب ایران افزود: باید در کنار تلاش بازیکنان یک برنامه مشخص هم وجود داشته باشد. وقتی تیم ملی ایران برنامه ندارد همین نتایج هم رقم می‌خورد. ما در تمرینات برنامه درستی برای آمادگی نداریم. اگر نتیجه‌ای کسب می‌شود همه به دلیل خلاقیت فردی و کیفیت فنی خوب بازیکنان ایران است.

وی ادامه داد: در لیگ ملت‌ها تیم‌های بزرگ به خاطر انتخابی المپیک برنامه‌ریزی کردند و بازیکنان جوان را به میدان فرستادند اما متأسفانه ما چنین برنامه‌ای نداریم. هدف ما سکوی لیگ ملت‌ها بود اما به دلیل فشار زیاد روی بازیکنان این سکو هم کسب نشد. کولاکوویچ با هفت بازیکن شروع می‌کند و می‌خواهد با همان هفت بازیکن تورنمنت‌های سنگینی مثل لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک را پشت سر بگذارد که اصلاً درست نیست.

شهنازی درباره تأثیر غیبت شهرام محمودی در ناکامی تیم ملی ایران گفت: بازیکنانی که بازی کردند خوب بودند اما کادر فنی باید کمکشان می‌کرد. شهرام اصلاً آماده نبود و فکر نمی‌کنم با این شرایط می‌توانست به ایران کمک‌ کند، ما به شهرام آماده نیاز داریم تا در کنار غفور برای موفقیت تیم تلاش کنند.

سرمربی تیم والیبال سایپا در پایان درباره شانس کسب سهمیه المپیک گفت: شرایط کمی سخت شده است، نمی‌توان در مسابقات قاره‌ای ایران را از پیش صعود کرده بدانیم. تیم‌هایی مثل چین‌ و استرالیا شرایط خوبی دارند که کار را سخت می‌کند. امیدوارم برنامه درستی برای انتخابی المپیک و کسب سهمیه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار