کانون سراج؛ بزرگ ترین کانون خراسان رضوی

مشهد (پانا) - مدیر کانون فرهنگی سراج گفت : این کانون یکی از کانون های ملی کشور و بزرگ ترین کانون خراسان رضویست که از سال هشتاد و پنج تاسیس شده است .

کد مطلب: ۹۴۶۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کانون سراج؛ بزرگ ترین کانون خراسان رضوی

مریم طالقانی مدیر کانون سراج در گفتگویی با خبرنگار پانا گفت: در کانون سراج بیش از هفتاد رشته اعم از فرهنگی،هنری،قرانی و ورزشی تدریس میشود که تمام گروه های سنی را پوشش میدهد .
وی در رابطه فعالیت کانون در حوضه ادبی گفت: کانون سراج سعی کرده است فعالیت های ادبی را پررنگ تر و پویا تر کند در این زمینه ما کلاس های نویسندگی رایگان، شاهنامه خواهی و نقد ادبی داریم.

طالقانی افزود: کتابخانه کانون بیش از هشتصد عضو دارد و ما هر ماه از کتاب خوان ترین عضو کانون تقدیر کرده و از او میخواهیم بهترین کتابی که خوانده است را به دانش اموزان دیگر معرفی کند. همچنین برای تقویت قوه انتقادگری میاد دانش اموزان در طی یک سال گذشته هر ماه یکی از نویسندگان و شاعران خوب کشور را مانند منیره هاشمی ، عباس علی سپاهی ، لیلا صبوری و ....را دعوت کردیم تا با جلسه ای میان انها اثارشان نقد و بررسی شود .
وی در رابطه با پویایی فضای کانون گفت: ما دانش اموزان را بعد از اتمام کلاس ها و گرفتن مدرکشان رها نمیکنیم و حدالامکان سعی کردیم در تمامی فعالیت ها، جشنها و مراسم ها از خود انها استفاده کنیم حتی دانش اموزهایی داریم که خود در کانون دوره گذراندند و هم اکنون در همین کانون مدرس اند و حقوق میگیرند. این سیاست کانون است که کاری کند تا دانش اموزان بتوانند بعد از یاد گرفتن هنرشان ان را ادامه دهند و از آن طریق اشتغال زایی کنند.
او در پایان در رابطه با فضای کانون افزود: کانون برای دانش اموزان مانند مدرسه است و قوانین یک مدرسه را دارد .روزهای زوج مخصوص پسران و روزهای فرد مخصوص دختران است .قیمت کلاس های ان هم حداقل سی درصد کمتر است و والدین فرزندان خود را با ارامش خاطر به کانون میفرستند زیرا از امنیت فضای ان اطمینان دارند .

قابل ذکر است این کانون واقع در ناحیه هفت مشهد مقدس می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار