ظریف با همتای قطری خود دیدار کرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان که شب گذشته به دوحه سفر کرده با همتای قطری خود دیدار و رایزنی کرد.

کد مطلب: ۹۴۶۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ظریف با همتای قطری خود دیدار کرد

بنابر اعلام وزارت خارجه قطر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه این کشور شب گذشته با محمدجواد ظریف در مورد مسائل دوجانبه ،منطقه‌ای و بین‌المللی گفت و گو کردند.

به گزارش وزارت امور خارجه ایران، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار رایزنی مستمر دو کشور در خصوص تحولات منطقه را به عنوان یک نیاز منطقه‌ای مورد تاکید قرار داد.

ظریف گفت: «ائتلاف های نظامی از پیش شکست خورده‌اند و نیروهای بیگانه موجبات ناامنی منطقه را فراهم می‌آورند.»

وزیر امور خارجه ایران امنیت خلیج فارس را مسئولیت کشورهای همین منطقه دانست و نه نیروهای خارجی و بر مسئولیت ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط ویژه ایران و قطر، بر نقش دو کشور در برقراری صلح و ثبات منطقه و همکاری مشترک جهت تقویت عنصر گفتگو برای حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان شب گذشته در ضیافت شام وزیر خارجه قطر حضور یافت.

سفر ظریف به دوحه در حالی انجام شده است که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری عصر امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: «ایران برای حفظ و تقویت امنیت منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اهمیت زیادی قائل است و همه تلاش خود را در این راستا به کار گرفته و معتقد است که حفظ این امنیت، توسعه و منافع مردم منطقه را تضمین می کند.»

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان تاکید کرد که قطر از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها استقبال می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار