آمریکا ۴ ماه پیش مجوز فروش قطعات به ای.تی.آر های ایران را صادر کرد

تهران (پانا) - مذاکره کننده ارشد تیم خرید هواپیما گفت: ای. تی. آر چهار ماه پیش توانست مجوز فروش قطعات به ایران را از آمریکا دریافت کند و این توافق مربوط به زمان فعلی یا انجام مذاکرات تازه نمی‌شود.

کد مطلب: ۹۴۶۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد

«اصغر فخریه کاشان» به ایرنا، گفت: کمپانی ای. تی. آر توانست مجوز فروش قطعات به ایران را از اوفک (زیر مجموعه وزارت خزانه داری آمریکا) بگیرد.

وی ادامه داد: این موضوع مربوط به چهار ماه پیش می‌شود و پس از درخواست ایران از این کمپانی، ا. تی. آر توانست از وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز فروش قطعات به ایران را بگیرد.

به گزارش ایرنا وزارت راه و شهرسازی قرارداد خرید ٢٠ فروند هواپیمای ای. تی.آر را با این کمپانی ایتالیایی - فرانسوی در دوران پسابرجام منعقد کرد.

اما ای. تی. آر تنها ١٣ فروند از این هواپیماها را تحویل ایران داد و هفت فروند باقی‌مانده مشمول تحریم‌های جدید آمریکا وارد ناوگان هوایی کشورمان نشد.

مقامات آمریکایی سال گذشته به کمپانی ای. تی.آر گفته بودند که درخواست آنها برای تحویل هواپیماهای سفارش ایران را بررسی می‌کنند.
بر اساس اعلام «فخریه کاشان» مذاکره کننده ارشد تیم خرید هواپیما، آمریکا تنها با درخواست فروش قطعات و پشتیبانی ای. تی.آرهای موجود موافقت کرده است و این موافقت شامل تحویل بقیه سفارشات ایران به این کمپانی نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار