سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: آتش‌بس تنوع مدارس را برقرار کنیم

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر توقف ایجاد مدارس خاص تاکید کرد و گفت که باید از وجود دانش‌آموزان نخبه در تمام مدارس دولتی استفاده کنیم.

کد مطلب: ۹۴۶۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: آتش‌بس تنوع مدارس را برقرار کنیم

میرحمایت میرزاده در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال 98 که ظهر امروز در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: «در ۴۰ سال گذشته افرادی برای برترین‌های کنکور برگزیده شدند و از آنان تجلیل شد اما نماندند برای حل مشکلات کمک کنند. شما از این به بعد بار سنگینی دارید این کشور و مردم از شما انتظار دارند.»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: «اگر نتوانید مساله خود و کشور را حل کنید علامت سوالی برای شما وجود خواهد داشت. شما باید حرف جدیدی و برای نسل‌های آینده کشور پاسخی داشته باشید تا برای نخبه‌بودن شما علامت سوالی نباشد.»

او افزود: «اگر صورت مساله را پاک کنید و جای دیگری را برای زندگی خود انتخاب کنید ما به شما شک می‌کنیم. آینده کشور به شما نیاز دارد.»

میرزاده گفت: «شما باید کاری در دانشگاه خود انجام دهید که نشان دهد نفر اول هستید. مرحله جدیدی برای زندگی شما ایجاد شده است و باید همه باید بدانیم که شما حرف‌های جدیدی در دانشگاه دارید.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «نمی‌توان با چند نفر برتر شدن مدارس دولتی را زیر سوال برد. این موضوع زحمات اولیا و دانش‌آموزان بوده است. شما در هر مدرسه‌ای که بودید ۹۹ درصد این جایگاه را به‌دست می‌آوردید. بیشترین نقش در موفقیت شما خانواده و تلاش شما بوده است، اگرچه مدرسه هم در این موضوع نقشی داشته است.»

او افزود: «دکتر حسینی یکی از مدیران برتر خراسان رضوی بوده است که تقاضا دارم این نکته را درباره عدالت آموزشی و تنوع مدارس مورد بررسی قرار دهد.»

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «آتش‌بس این تنوع مدارس را برقرار کنیم‌. مجلس نیز برای این موضوع صورت خواهد گرفت تا از وجود دانش‌آموزان نخبه در تمام مدارس دولتی استفاده کنیم. در این صورت مردم می‌دانند اولویت آموزش و پرورش عدالت آموزشی و اجرای سند تحول به عنوان یکی از اهدافش است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار