تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس

شیراز(پانا)- رئیس دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه اداره پزشکی قانونی جای انسان های شایسته است تصریح کرد: توجه به مقوله‌ی آموزش و خوش‌برخوردی با ارباب رجوع باید در اولویت این اداره قرار گرفته‌شود.

کد مطلب: ۹۴۶۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس که با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار شد خواستار تعامل و همکاری مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس با معاونت پیشگیری دادگستری این استان شد.

موسوی اظهار کرد که رضایت عمومی از پرسنل پزشکی قانونی بیش از 90 دردصد است که انتظار می‌رود این آمار به 100 درصد برسد.

او همچنین خواستار تعامل مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس با دستگاه قضایی،نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی شد و به ایجاد پزشکی قانونی در شهرستان های استان فارس اشاره کرد.

رئیس دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه اولویت اصلی دادگستری مردم‌داری است تاکید کرد: با متخلفان و مجرمانی که به دنبال ایجاد نارضایتی در میان مردم هستند به شدت برخورد خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور بیان داشت: سازمان پزشکی قانونی به عنوان بازوی توانمند کارشناسی پزشکی قانونی در قوه قضائیه وظیفه به‌کار گیری علوم پزشکی در اجرای صحیح‌تر قوانین را در کشور دارد.

مهدی فروزش ادامه داد: یک سوم از پرونده‌هایی که در محاکم قضایی مطرح می‌شود برای اخذ اظهار نظر کارشناسی به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود که بیش از 99 درصد مورد استناد مراجع قضایی قرار می‌گیرد.

فروزش با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از حجم فعالیت پزشکی قانونی در حوزه امور آزمایشگاهی است که عمده آزمایش‌ها مرتبط با آزمایش سم شناسی است تاکید کرد که پنج درصد از حجم فعالیت پزشکی قانونی در حوزه متوفیان و تعیین علت فوت است که در سال گذشته در کشور ۶۱ هزار پرونده در این زمینه بررسی شد.

او همچنین خاطر نشان کرد: در زمینه نیروی انسانی در قالب برنامه پنجم توسعه در ۲ نوبت موفق به جذب نیرو شدیم که در یک نوبت ۲۳۰ نفر و در نوبت دیگر ۱۳۰ نفر جذب شدند.

مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان فارس نیز با بیان اینکه تصمیمات مدیریتی در سطح سازمان سبب ایجاد پویایی می‌شود گفت: پزشکی قانونی استان فارس در سطح کشور بهترین وضعیت را دارا است.

سعید غلامزاده با بیان اینکه در سال های گذشته نمونه‌های آزمایشگاهی این استان به دلیل کمبود امکانات به سایر استان ها فرستاده می‌شد گفت: به دلیل پیشرفته شدن آزمایشگاه پزشکی قانونی استان فارس در حال حاضر نمونه‌های آزمایشگاهی که اهمیت کشوری دارد به استان فارس فرستاده می‌شود.

غلامزاده با تاکید به اینکه پیشرفته ترین دستگاه سم‌شناسی در کشور در اختیار پزشکی قانونی شهرستان شیراز قرار دارد گفت: اولین مرکز تحقیقات سم‌شناسی کشور نیز در شیراز ساخته شده‌است.

او با اعلام اینکه در حوزه‌ی آموزش و پژوهش شهرستان شیراز در هفت سال گذشته تا به امروز در رتبه اول کشور قرار دارد تاکید کرد که شهرستان شیراز در حوزه صدور نظرات کارشناسی در کمیسیون های پزشکی قانونی از نظر کیفیت صدور نظرات کارشناسی بهترین کیفیت را دارا است.

مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان فارس با بیان اینکه شیراز دارای بهترین سالن تشریح کشور است افزود: توسعه این سازمان محقق نمی‌شد به جز اینکه این توسعه در تمام جهات باشد که پزشکی قانونی استان فارس توانست این توسعه را در تمام زمینه ها محقق کند.

غلامزاده تاکید کرد: در تمام حوزه‌هایی که سازمان برنامه برای کل کشور طراحی کرده استان فارس رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگ ترین سرمایه‌ی سازمان ها است اضافه کرد که توجه به نیروهای انسانی یکی از علل پیشرفت این سازمان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این مراسم با اشاره به افزایش بیماران صعب العلاج بیان کرد: با نگاه خوب پزشکی قانونی در جلسات کارشناسی و حمایت دستگاه های قضایی می‌تواند سبب شود تا پایه گذار درمان های تکمیلی در منزل باشیم که نیاز مبرم جامعه ی امروزی است.

در انتهای این مراسم از تلاش‌های غلامزاده مدیرکل اسبق این اداره‌کل تقدیر و علیرضا درودچی به عنوان مدیر کل جدید این سازمان معرفی شد.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار